مقابله پدافند سوریه با تجاوز صهیونیست‌ها به اطراف گذرگاه «البوکمال»


مقابله پدافند سوریه با تجاوز صهیونیست‌ها به اطراف گذرگاه «البوکمال»

سامانه‌های پدافند هوایی سوریه حمله جنگنده‌های متخاصم در اطراف گذرگاه «البوکمال/القائم» در جنوب رود فرات در شرقی‌ترین نقطه این کشور را دفع کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، یک منبع میدانی در گفت‌وگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه اعلام کرد: هواپیماهای جنگی که احتمالا اسرائیلی بودند، در ساعات پایانی شب گذشته حملاتی به مواضع نظامی در شمال شرق البوکمال در طول 12 کیلومتر صورت دادند.

این منبع افزود، سامانه‌های دفاع هوایی سوریه توانستند بیشتر موشک‌های شلیک شده از جنگنده‌های متخاصم به این منطقه را ساقط کنند، در حالی‌که برخی موشک‌ها به اهداف خود اصابت کردند.

به گفته منبع مذکور، این حملات تلفات جانی و یا مجروحی بر جای نگذاشت و تنها به خسارات مادی محدود بود.

واحد اطلاع‌رسانی جنگ وابسته به حزب‌الله لبنان در تاریخ نهم ماه جاری میلادی نیز اعلام کرده بود، اسرائیل پادگان در دست احداث ارتش سوریه در منطقه البوکمال در شرق سوریه را هدف قرار داد که این جمله تلفات جانی نداشت.

واحد اطلاع‌رسانی جنگ به نقل از یک منبع امنیتی در سوریه اعلام کرد، «دشمن پادگان در دست احداث ارتش سوریه و هم‌پیمانانش را هدف قرار داد که برای سربازان دور از خانه‌های غیرنظامیان احداث می‌شد. این ساختمان در زمان حمله خالی بود و بر خلاف آنچه رسانه‌های دشمن شایعه می‌کردند، این حمله تلفاتی نداشت.»

منابع ویژه 17 ماه جاری میلادی نیز اعلام کردند، جنگنده‌های وابسته به ائتلاف آمریکایی 4 حمله هوایی به منطقه گذرگاه البوکمال در مرز مشترک سوریه و عراق صورت دادند که نقاط وابسته به الحشد الشعبی را هدف گرفتند.

به گفته منابع مذکور، حملات آمریکایی روستای «الهری» در شمال گذرگاه مرزی و در 5 کیلومتری خاک عراق در شرق البوکمال را هدف گرفتند که در آنجا شهروندان سوری‌ قبیله «الدلیم» ساکن هستند.

منابع مذکور افزود، در پی این حملات این گذرگاه مرزی بین دو کشور بسته شد.

طبق این گزارش، گذرگاه «البوکمال/ القائم» سال 2014 با تسلط گروه تروریستی داعش بر شهر القائم عراق بسته شده بود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید