طرز تهیه سمبوسه گوشت با طعم عالی و نکاتی برای پخت بهتر این غذای محبوب


یکی از انواع سمبوسه های بسیار خوشمزه، سمبوسه گوشت می باشد که  به دلیل خوش طعم و خوشمزه بودن طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است، این غذا یکی از غذاهای ایرانی می باشد که کمتر در منزل طبخ می شود و بیشتر در دکه های خیابانی در کنار فلافل به فروش می رسد اما شما می توانید آن را در منزل نیز تهیه و در کنار اعضای خانواده تان میل کنید، در ادامه این بخش...

یکی از انواع سمبوسه های بسیار خوشمزه، سمبوسه گوشت می باشد که به دلیل خوش طعم و خوشمزه بودن طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است، این غذا یکی از غذاهای ایرانی می باشد که کمتر در منزل طبخ می شود و بیشتر در دکه های خیابانی در کنار فلافل به فروش می رسد اما شما می توانید آن را در منزل نیز تهیه و در کنار اعضای خانواده تان میل کنید، در ادامه این بخش از مطلب قصد داریم طرز تهیه سمبوسه گوشت را به شما عزیزان آموزش دهیم.

در مطالب قبلی به شما عزیزان طرز تهیه سمبوسه مرغ، سمبوسه سبزیجات و سمبوسه هندی را آموزش دادیم در این مقاله شما را با طرز تهیه سمبوسه گوشت آشنا خواهیم کرد.

طرز تهیه سمبوسه گوشت با طعم عالی و نکاتی برای پخت بهتر این غذای محبوب

طرز تهیه سمبوسه گوشت با طعم عالی و نکاتی برای پخت بهتر این غذای محبوب

مواد لازم جهت تهیه سمبوسه گوشت

نان لواش برش خرده :دوازده تکه گوشت چرخ کرده : سیصد گرم پیاز درشت : دو عدد جعفری خرد شده : یک دوم پیمانه رب گوجه فرنگی : دو قاشق سوپ خوری سیر له شده : دو حبه تخم گشنیز نیم کوب : یک دوم قاشق چای خوری پودر زیره سبز: یک چهارم قاشق چای خوری دارچین : یک چهارم قاشق چای خوری زرد چوبه، نمک و فلفل : به میزان لازم

طرز تهیه سمبوسه گوشت با طعم عالی و نکاتی برای پخت بهتر این غذای محبوب

طرز تهیه سمبوسه گوشت با طعم عالی

در روش تهیه سمبوسه گوشت ابتدا پیاز ها را به صورت نگینی خرد کرده سپس سرخ کنید تا به رنگ طلایی در آیند و حالا گوشت چرخ کرده را به همراه دارچین به پیاز های سرخ شده اضافه کنید و تفت دهید تا گوشت تغییر رنگ دهد.

در این مرحله از طرز تهیه سمبوسه گوشت حالا رب گوجه فرنگی، سایر ادویه ها، سیر و جعفری خردشده را به گوشت اضافه کنید و اجازه دهید گوشت همراه با این مواد سرخ شود سپس اجازه دهید تا کاملا مواد داخلی خنک شوند زیرا، خنک شدن سبب جلوگیری از خمیرشدن نان، وا رفتن نان و روغن پس دادن می شود.

حالا یک نان برش خرده را بر روی سطح کار قرار داده سپس مقداری از مواد خنک شده را در گوشه بالای نان بریزید و با زاویه نود درجه نان را تا زده تا به شکل مثلت در بیاید، به منظور اطمینان از محکم شدن کار قبل از پیچیدن آخرین لایه نان کمی تخم مرغ به هم زده شده را با برس بر روی نان بمالید تا به چسبندگی کمک کند.

حالا روغن مایع را در قابلمه مناسب بریزید و بعد از داغ شدن روغن سمبوسه ها را داخل روغن غوطه ور کنید تا طلایی شوند سپس سمبوسه های سرخ شده را بر روی دستمال کاغذی آشپزخانه قرار دهید تا به جذب روغن اضافی کمک کند و حالا این غذای ایرانی و خوشمزه آماده است نوش جان.

طرز تهیه سمبوسه گوشت با طعم عالی و نکاتی برای پخت بهتر این غذای محبوب

نکات تکمیلی

نان لواش باید نرم باشد تا در زمان پیچیدن خرد نشود. به منظور خوش رنگ شدن پوسته نان می توانید کمی زرد چوبه به روغن داغ اضافه کنید. در صورت خشک بودن نان لواش مقداری آب بر روی آن اسپری کرده سپس داخل نایلون قرار دهید. در زمان سرو سمبوسه می توانید از انواع سس های تند استفاده کنید. در صورت تهیه سمبوسه در فر می توانید نان های پیچیده شده را داخل سینی فر قرار دهید سپس کمی روغن روی آن ها اسپری کنید و داخل فر قرار دهید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فینگر فود

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش