راه‌اندازی 4 مرکز روزانه و شبانه‌روزی توانبخشی در لرستان


راه‌اندازی 4 مرکز روزانه و شبانه‌روزی توانبخشی در لرستان

معاون توانبخشی بهزیستی لرستان گفت: 4 مرکز روزانه و شبانه‌روزی توانبخشی در استان راه‌اندازی شده است.

لیلا طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه لرستان، اظهار کرد: در چهار سال اخیر، ۴ مرکز روزانه و شبانه‌روزی توانبخشی در استان راه‌اندازی شده که شامل مرکز توانبخشی مراقبتی بیماران روانی مزمن مردان در خرم‌آباد، مرکز توانبخشی کودک و خانواده کم‌شنوا و ناشنوا در شهرستان‌های کوهدشت و دلفان و مرکز روزانه مبتلایان به اختلالات طیف اتیسم در خرم‌آباد بودند.

وی ادامه داد: در همه مناطق روستایی استان در قالب برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه ۱۵ هزار معلول را شناسایی کرده‌ایم.

معاون توانبخشی بهزیستی لرستان اضافه کرد: همچنین زمینه اشتغال ۲۳۰ نفر از جوانان تحصیل کرده ساکن در مناطق روستایی تحت عنوان تسهیل‌گر در برنامه CBR فراهم شده است.

طاهری بیان کرد: در این مدت زمینه اشتغال ۸۰۰ نفر از معلولین ساکن روستا در قالب پرداخت سرمایه کار، کمک‌های بلاعوض، برنامه استاد شاگردی، اشتغال دستمزدی و گروه‌های خودیار فراهم شده است.

وی اظهار کرد: اجرای طرح توانمندسازی گروه‌های مختلف معلولین از جمله طرح توانمندسازی معلولین ضایعه نخاعی، طرح توانمندسازی سالمندان و افراد کم‌شنوا در استان، راه‌اندازی اولین کارگاه تولیدی حمایتی تیپ دو در استان، پرداخت کمک هزینه پرستاری به ۸۴۹ نفر از بیماران ضایعه نخاعی و صدور ۹۰۰۰ کارت شناسایی الکترونیکی برای معلولین، پرداخت کمک هزینه کاشت حلزون به متقاضیان و ... از دیگر اقدامات حوزه توانبخشی بهزیستی استان بوده است.

معاون توانبخشی بهزیستی لرستان گفت: همچنین در این مدت کمک هزینه مستمری به ۱۱۰ هزار نفر از معلولین تحت پوشش سازمان بهزیستی استان پرداخت شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس