فرماندهان عملیات شکست حصر آبادان قدردانی شدند


فرماندهان عملیات شکست حصر آبادان قدردانی شدند

مشهد- ایرنا- طراحان و فرماندهان و خانواده های شهدای عملیات ثامن الائمه(ع) که منجر به شکسته شدن حصر آبادان در دوران دفاع مقدس شد طی مراسمی در قرارگاه منطقه ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش قدردانی شدند.

تولیت آستان قدس رضوی روز شنبه در مراسمی که به همین مناسبت در مشهد برگزار شد گفت: شکسته شدن حصر آبادن، شکسته شدن هیبت و هیمنه همه قدرت‌های دنیا و حامیان صدام بود و این کار در حالی انجام شد که دشمن تا ۱۲ کیلومتری شهر اهواز رسیده بود و اگر این شهر سقوط می کرد آبروی نظام، انقلاب و ملت ایران از بین می رفت.

حجت الاسلام احمد مروی با بیان این‌که دشمن در محاسبات خود ایمان، اعتقاد و فداکاری های مردم ایران را در نظر نگرفته بود افزود: عزت، اقتدار و عظمت امروز ما به خاطر ایمان مردم، توکل بر خدا و رهبری شجاع، انقلابی و هوشمند است.

وی ادامه داد: توقیف کشتی نفتی انگلیسی و ساقط کردن پهپاد آمریکایی که هر دو به مرزهای دریایی و هوایی ایران تجاوز کرده بودند نشانگر اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه است و امروز ایران اسلامی قدرت برتر منطقه خلیج فارس است.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: یمنی ها منطقه نفتی عربستان را مورد حمله قرار دادند اما آنها چون نمی توانند اذعان کنند که از یک کشور فقیر هم شکست خورده اند حملات را به ایران نسبت می دهند تا آبرویشان نرود و بگویند ایران که قدرت برتر منطقه است ما را مورد حمله قرار داد.

حجت الاسلام مروی گفت: در ۲۰۰ سال اخیر هر گاه به ایران حمله شده بخشی از خاک به تصرف دشمن در آمده است اما در ۴۰ سال عمر انقلاب اسلامی دشمن حتی یک وجب از خاک میهن را هم نتوانسته است تصرف کند.

فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال شرق ارتش هم در این مراسم گفت: ارتش و نیروهای مسلح با قدرتی فراتر از آغاز جنگ تحمیلی با آمادگی بسیار بالا از مرزهای کشور دفاع می کنند و اجازه تعرض به دشمن را نمی دهند.

امیر سرتیپ دوم ستاد رضا آذریان افزود: نیروهای مسلح کشور از هر نظر به روز و به سلاح های کارآمد مجهز هستند و کنترل دقیقی بر اتفاقات اطراف کشور و آن سوی مرزها دارند و در آمادگی کامل به سر می برند.

وی ادامه داد: امنیت امروز کشور مرهون خون شهدا و تلاش و ایثارگری جانبازان است و ما همچنان با تمام قدرت ادامه دهنده راه شهدا و جانبازان هستیم.

نیروی زمینی ارتش در دوران دفاع مقدس با صدور پیام امام خمینی(ره) برای شکسته شدن حصر آبادان عملیات ثامن الائمه(ع) را طراحی و اجرای آن را به لشکر ۷۷ خراسان واگذار کرد که این عملیات در پنجم مهر ۱۳۶۰ با رمز نصر من الله و فتح قریب با موفقیت به اجرا درآمد.

۷۵۰۷/۱۹۲۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلیپ ترسناک مومو | چالش مومو | مومو ترسناک | فیلم ترسناک | مومو