آموزش بافت سارافون دخترانه یقه هفت


آموزش بافت سارافون دخترانه یقه هفت

بافت سارافون دخترانه با یقه هفت، دارای مدل بافت های کشباف و مدل گل دار یا زنگوله ای است که در عین سادگی زیبایی منحصر بفردی دارد.

ستاره | سرویس خانه داری - با ستاره در بافت سارافون دخترانه همراه شوید و در این آموزش علاوه بر بافت سارافون مدل بافت زنگوله ای را نیز بیاموزید.

مهارت های لازم برای بافت سارافون

ژته: یک دانه اضافه کردن طوری که یک سوراخ ایجاد شود. دو تا یکی: دو دانه را با هم یکی کردن کشبافت: یک دانه زیر- یک دانه رو بافت ساده: یک رج زیر- یک رج رو

وسایل لازم برای بافت سارافون

کاموا متوسط میل شماره 3.5 یا 4 ربان یا بندینک تزئینی

روش بافت سارافون دخترانه

آموزش بافت سارافون دخترانه یقه هفت

برای بافت این مدل سارافون ابتدا به اندازه گشادی پایین سارافون دانه سر اندازید.

رج 1:
1 دانه زیر، ۵ دانه رو، تا اخررج به همین ترتیب ببافید.
رج های پشت بافت:
دانه ها را به همان شکلی که دیده می شوند ببافید، یعنی دانه های زیر، به زیر بافته می شوند و دانه های رو به رو بافته می شوند.
رج بعد:
دانه زیر را به زیرببافید، 2 دانه رو، داخل دانه سوم ۶ دانه بگیرید یعنی یکی بافته، یک ژته، یک دانه زیر، یک ژته، یک دانه زیر، یک ژته و 2 دانه بعدی به رو، تا اخر رج به همین شکل ادامه دهید.
رج های بعد:
حال ۴ رج ساده ببافید، یعنی دانه های رو به رو بافته بشوند و دانه های زیر به زیر، و ۶ دانه ای که از داخل یک دانه در آوردیم ساده بافته می شوند.
رج بعد:
در رج ۵ یک دانه زیر، دو دانه رو، ۶ تا یکی، 2 دانه رو، 1 دانه زیر، تا اخررج به همین شکل بافت را ادامه دهید.
رج بعد:
روی یک دانه ای که به زیر بافته شده ۶ دانه درمی آوریم سپس 2 دانه رو، یک دانه زیر، دو دانه رو می بافیم. یعنی جای گل را عوض می کنیم و مثل رج های قبلی می بافیم تا جایی که 3 تا گل روی کار داشته باشیم.
بعد از 3 تا گل برای داشتن این خط ها روی کار ۵ دانه رو، 1 دانه زیرمی بافیم، دقت کنید که خط ها به طورمنظم کنارهم قراربگیرند.
ادامه بافت:
برای این که دامن لباس حالت فون بگیرد از اینجای کار به بعد هر ۵ الی ۶ رج از دو طرف کار یک دانه کم کنید تا جایی که دور کمر لباس با دور کمر فرد برابر بشود. سپس بافت را به صورت ساده ادامه بدهید تا به زیر بغل برسید.

حال به ترتیب ۴،۳،۲ از دو طرف بافت درهر رج کم کنید. یعنی اول از دو طرف کار ۴ دانه کورکنید. رج بعد ۳ دانه کورکنید و رج بعدی ۲ دانه کورکنید.

بافت یقه سارافون:

بسته به میزان باز بودن یقه لباس چند رج بعد از کورکردن حلقه لباس دانه ها را تقسیم کنید و از وسط شروع به بافت یقه هفت کنید، به این صورت که ابتدا ۶ دانه اضافه کنید و بعد از بافت ۶ دانه به صورت کشبافت دو تا یکی کنید. این کار را تا جایی که تعداد دانه ها به اندازه سرشانه بشود ادامه بدهید و زمانی که حلقه آستین اندازه شد سرشانه لباس را کور کنید.

بهتر است زمانی که می خواهید سرشانه را کور کنید تعداد دانه ها را سه قسمت کنید و از قسمت حلقه آستین شروع به کور کردن کنید و اول یک سوم از سمت حلقه کورکنید و بقیه دانه ها را ببافید، رج بعدی یک سوم بعدی را کور کنید و بقیه دانه ها را ببافید و در رج بعد بقیه دانه ها را کور کنید.

بافت قسمت پشت لباس:

به خاطر اینکه یقه لباس هفت است، مانند قسمت جلو بافته می شود فقط جاهایی که در دامن لباس کم می کنید علامت بزنید که درقسمت پشت هم همان جا دانه ها را کم کنید تا دامن لباس نا فرم نشود.

بعد از بافت قسمت پشت سارافون، درزهای دو قسمت لباس را به هم بدوزید و در انتها بندینک یا ربان تزئینی را از بین دانه های بخش کمر رد کنید.

بیشتر بدانید:

آموزش بافت ژاکت نوزاد از یقه همراه با شال و کلاه بافت سرهمی

مدل های متنوع سارافون دخترانه

آموزش بافت سارافون دخترانه یقه هفت
سارافون بافتنی دخترانه مدل یقه خشت
آموزش بافت سارافون دخترانه یقه هفت
سارافون بافتنی دخترانه مدل ساده
آموزش بافت سارافون دخترانه یقه هفت
عکس سارافون بافتنی دخترانه با کلاه و کفش
آموزش بافت سارافون دخترانه یقه هفت
سارافون بافتنی دخترانه مدل فون
آموزش بافت سارافون دخترانه یقه هفت
سارافون بافتنی دخترانه مدل توری
آموزش بافت سارافون دخترانه یقه هفت
سارافون بافتنی دخترانه گل دار
کلام آخر
امیدواریم این آموزش برای شما مفید بوده باشد. شما می‌توانید سوالات خود را با ما و سایر همراهان مجله ستاره در قسمت نظرات و پرسش‌ها مطرح نمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !