تولید روزانه 1.8 تن عسل در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی


تولید روزانه 1.8 تن عسل در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی

ارومیه- ایرنا- معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی گفت: 6 واحد تولید کننده عسل در قالب کنسرسیوم این بخش در این استان فعال است که روزانه یک‌هزار و 800 کیلوگرم عسل را تولید، بسته‌بندی و روانه بازار مصرف می‌کند.

امیر شهسوار روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با این آمار هر واحد تولیدی به طور میانگین ۳۰۰ کیلوگرم عسل تولید می‌کند.

وی اضافه کرد: قیمت هر کیلوگرم عسل تولیدی ۴۰۰ هزار ریال است که به بازار مصرف عرضه می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین از ابتدای امسال ۶۰ تُن عسل تولیدی این کنسرسیوم به کشورهای عراق، کویت و قطر صادر شده که قیمت هر کیلوگرم عسل صادراتی ۴.۵ دلار است.

وی ادامه داد: ۶۰ واحد وابسته به صنعت عسل در خوشه مربوط به این بخش در استان فعالیت می‌کند.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی گفت: این واحدهای تولیدی در بخش تولید کندو، تولید عسل، تولید داروی مورد نیاز صنعت زنبورداری و صنایع وابسته به عسل فعال است و ۴۵۰ نفر در آن مشغول فعالیت هستند.

وی با اشاره به دستاوردهای خوشه عسل اظهار داشت: تولید پودرعسل برای نخستین بار در کشور از افتخارهای خوشه صنعتی عسل آذربایجان‌غربی است.

وی اضافه کرد: پودر عسل طبیعی همان عسل معمولی بوده و ماندگاری بیشتری دارد.

وی بیان کرد: پودرعسل در صنایع شیرینی سازی و صنابع وابسته به این امر کاربرد فراوانی دارد و بازار کشورهای حوزه خلیج‌فارس، ارمنستان و جمهوری آذربایجان را هدف قرار داده است.

وی اضافه کرد: واحدهای تولیدی در قالب خوشه، فعالیت‌های همدیگر را هم‌پوشانی کرده و برای رسیدن به اهداف خود از جمله در حوزه تهیه مواد اولیه با قیمت مناسب و بازاریابی با یکدیگر ارتباط و همکاری برقرار می کنند.

خوشه صنعتی (Industrial Cluster) به مجموعه‌ای از واحدهای کسب و کار گفته می‌شود که در یک منطقه جغرافیایی و یک گرایش صنعتی متمرکز شده و با همکاری و تکمیل فعالیت‌های یکدیگر به تولید و عرضه تعدادی کالا و خدمات می‌پردازند و از چالش‌ها و فرصت‌های مشترک برخوردار هستند.

آذربایجان غربی از نظر صنعتی یکی از استان های کم برخوردار کشور به شمار می رود اما با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید آغاز شد.

در حال حاضر ۲۵ شهرک و ناحیه صنعتی از ۳۵ مورد مصوب آذربایجان غربی فعال بوده که یکهزار و ۱۰۰ واحد صنعتی را در خود جای داده است و ۲۰ درصد از این واحدهای تولیدی با ظرفیت پایین فعالیت می کند.

سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از شهریور ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرد و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی یک سازمان توسعه ای به شمار می رود.

۹۹۱۸/۲۰۹۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ورود سرمربی برزیلی-فرانسوی تیم ملی والیبال به ایران + عکس