نمایشگاه گردشگردی در اشنویه افتتاح شد


نمایشگاه گردشگردی در اشنویه افتتاح شد

مهاباد- ایرنا - نمایشگاهی از آثار عکس مناطق دیدنی و گردشگری اشنویه به مناسبت هفته گردشگری و روز جهانگردی با حضور فرماندار و جمعی از مسوولان این شهرستان گشایش یافت.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اشنویه در حاشیه افتتاح این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا گفت: در این نمایشگاه که در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دایر شده، ۲۴ قطعه عکس از مناطق گردشگری این شهرستان به نمایش گذاشته شده است.

روناک تاسا اظهار داشت: این آثار شامل ۲۰ عکس از مناطق گردشگری و دینی این شهرستان و چهار عکس از مناطق گردشگری شهرستان‌های نقده، سردشت، مهاباد و ارومیه است.

وی افزود: این نمایشگاه با هدف شناساندن و معرفی مناطق گردشگری این شهرستان برپا شده‌است.

وی گفت: علاقه‌مندان می‌توانند تا یازدهم مهرماه جاری از این نمایشگاه دیدن کنند.

«تاسا» ادامه داد: همچنین به مناسبت هفته گردشگری فرماندار و جمعی از مسوولان این شهرستان از منطقه گردشگری «قلاتوک» بازدید کردند.

پنجم تا یازدهم مهرماه، هفته گردشگری نامگذاری شده‌است.

شهرستان ۷۵ هزار نفری اشنویه در جنوب آذربایان‌غربی و ۶۰ کیلومتری مرکز استان در جوار مرزهای ۲ کشور ترکیه و عراق واقع شده‌است.

طبیعت سرسبز و مناظر زیبای اشنویه در کنار رودهای خروشان و مناطق باستانی همواره مورد توجه گردشگران بوده و همه‌ساله گردشگرانی از سراسر کشور برای بازدید از جاذبه‌های آن به این منطقه سفر می‌کنند.

۱۰۶ اثر تاریخی در اشنویه در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است که از لحاظ تعدد و تکثر آثار تاریخی ثبتی، سومین شهر در آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود؛ علاوه بر این هم‌اکنون ۳۰ اثر تاریخی دیگر در سطح این شهرستان شناسایی شده است که در مراحل ثبت قرار دارد.
به دلیل تعدد و تکثر آثار تاریخی، این شهرستان و نیز وجود پنج کتیبه مهم «اورارتویی» در این منطقه، آن را به عنوان بهشت باستان شناسی و مادر آثار بجامانده دوره اورارتویی در کشور تبدیل ساخته است.

۹۸۷۰/۶۱۸۵/۲۰۹۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!