وزیر کشور به ایلام سفر می کند


وزیر کشور به ایلام سفر می کند

ایلام- ایرنا- استاندار ایلام از سفر استانی وزیر کشور به این استان به منظور بازدید از آخرین وضعیت زیرساخت های مرز مهران در ایام اربعین خبر داد.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز شنبه در نشست شورای معاونین استانداری از سفر وزیر کشور به استان خبر داد و افزود: دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور روز یکشنبه هفتم مهرماه به قصد بازدید از پایانه مرزی مهران و بررسی آخرین وضعیت اربعین در استان به ایلام سفر می کند.

وی افزود: در این سفر یک هیات متشکل از عوامل ستاد مرکزی اربعین کشور وزیر کشور را همراهی می کند.

استاندار ایلام برنامه بعدی وزیر کشور را سفر به کشور عراق عنوان کرد و یادآور شد: رحمانی فضلی در ادامه از طریق مرز مهران وارد کشور عراق می شود و ضمن بازدید از مسیر تردد زائران در آن طرف مرز با همتای خود در خصوص اربعین بحث و گفتگو خواهد کرد.

مرز بین المللی مهران در ۹۵ کیلومتری جنوب غربی شهر ایلام طی سال های اخیر به کانون اصلی تردد های مرزی ایران و عراق به خصوص مسیر آمد و شد مرزی زائران عتبات عالیات دو کشور شده است.

هم اکنون و به طور متوسط روزانه ۲۰ هزار نفر مسافر و زائر از مرز بین المللی مهران تردد می کنند، بسیاری از منابع پیش بینی کرده اند که شمار زائران کنگره اربعین سال جاری تا پنج میلیون نفر افزایش یابد که براساس روال سال های ماقبل انتظار می رود که همچنان ایلام و مرز مهران انتخاب آنان برای ورود و خروج مرزی باشد.

۳۰۳۲/۶۱۱۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو