معلمان آمریکا سالانه 500 دلار از درآمد خود را صرف کلاس درس می‌کنند


معلمان آمریکا سالانه 500 دلار از درآمد خود را صرف کلاس درس می‌کنند

یک معلم آمریکایی: در روزهای آخر کار مجبور به خرید کاغذ برای خود شدم. من حتی برای خود میز و صندلی خریدم.

والدین و دانش‌آموزان تنها کسانی نیستند که برای سال تحصیلی در آمریکا راهی مراکز خرید شده و دفتر، هایلایتر، پاک‌کن و تراش می‌خرند. بسیاری از معلمان آمریکایی نیز در این مقطع از جیب خود برای کلاس‌ و شاگردشان خرج می‌کنند.

به گزارش عصر ایران به نقل از "یاهو نیوز"، براساس یک نظرسنجی گسترده از وبسایت تخصصی موسسه "فیش‌بویل"، 96 درصد معلمان آمریکا در سال‌های گذشته بخشی از هزینه‌های کلاسی خود را شخصا و از جیب خود پرداخت کرده‌اند.

براساس تحقیقات بخش "لایف‌استایل" یاهو، بیش از 55 درصد از معلمان آمریکایی حاضر در این نظرسنجی، بین 500 تا 1000 دلار از حقوق سالانه خود را برای خرید تجهیزات کلاس و آموزش صرف کرده‌اند.

معلمان آمریکا به طور متوسط حدود 479 دلار از حقوق سالانه خود را صرف خرید تجهیزات آموزشی کلاس‌شان می‌کنند.

معلمان آمریکا سالانه 500 دلار از درآمد خود را صرف کلاس درس می‌کنند

این در حالی است که 28 درصد از معلمان بیش از 1000 دلار از حقوق خود را صرف هزینه‌های کلاس کرده‌اند. همگی این معلمان بر این باورند که تنخواه لازم برای کلاسِ درس، کفاف هزینه‌های مرتبط با سیستم آموزشی را نمی‌دهد.

بیشتر این هزینه‌ها صرف هزینه ناهار کودکان، لوازم تحریر و تجهیزات کلاسی می‌شود.

این در حالی است که حدود 55 درصد از معلمان آمریکا اعلام کرده‌اند که حقوق معلمی‌شان برای تامین هزینه‌های زندگی شخصی‌شان کافی نبوده است.

خرید تجهیزات مدرسه برای "کریستینا کر" معلم سابق ریاضی در کارولینای شمالی و نیوجرسی آمریکا "ترکیبی از احساسات" را به همراه داشت.

او در این باره گفت: از نحوه تنظیم بودجه مدارس ناامید می‌شدم اما از تامین نیازهای دانش‌آموزانم خوشحال بودم.

وی با یادآوری یکی از شاگردان بی‌خانمان خود در زمان تدریس گفت: من هر چیزی را برای او می خریدم. حتی چیزهایی که به درس و مدرسه‌اش ربطی نداشت. چه طور می‌توانستم از او انتظار فراهم کردن وسایل کلاس، کتاب و لوازم تحریر را داشته باشم. در حالیکه والدینش قادر به تامین هزینه‌های شست‌و‌شوی لباس و غذای او نبودند.

"کر" معلم سابق ریاضی آمریکا در این باره گفت: اکثر والدین اطلاعی در مورد هزینه‌کردهای شخصی معلمان برای کلاس‌های درسی خود ندارند. البته آنها مقصر نیستند و ای کاش ما بودجه و امکانات بیشتری در اختیار داشتیم.

"کر" که اینک شغل "سگ‌گردانی" را انتخاب کرده درآمدی برابر با دوران معلمی‌اش دارد. او در این باره گفت: تمامی مشاغل -در آمریکا- نیازهای کارمندان خود را تامین می‌کنند اما ظاهرا سیستم آموزش متفاوت است.

او افزود: در روزهای آخر کار مجبور به خرید کاغذ برای خودم شدم. ما کتاب درسی نداشتیم. من حتی برای خود میز و صندلی خریدم.

براساس یکی از تحقیقات سال 2018 وزارت آموزش آمریکا، معلمان این کشور به طور متوسط حدود 479 دلار از حقوق سالانه خود را صرف خرید تجهیزات آموزشی کلاسشان می‌کنند.

براساس یک بررسی دیگر در مرکز ملی آمار آمریکا در سال 2011- 2012 که مورد تجزیه و تحلیل موسسه "سیاست اقتصادی" هم قرار گرفت، هر معلم در سال حدود 459 دلار از حقوق سالانه خود را برای خرید لوازم مورد نیاز کلاسش صرف می‌کند.

در هر صورت این اعداد در ایالات مختلف آمریکا متفاوت هستند.

میزان هزینه کردهای معلمان آمریکایی برای کلاس درس در ایالات مختلف آمریکا از درآمد شخصی/ عکس: سایت تحلیلی "سیاست اقتصادی" آمریکا

معلمان آمریکا سالانه 500 دلار از درآمد خود را صرف کلاس درس می‌کنند

معلمان مدارس دولتی کالیفرنیا به طور متوسط حدود 664 دلار از حقوق سالانه خود را برای لوازم کلاس هزینه کرده‌‌اند و در صدر این فهرست قرار دارند. معلمان "داکوتای شمالی" نیز با متوسط هزینه 327 دلار در رده آخر قرار گرفته‌اند.

موسسه "سیاست اقتصادی" در این باره نوشت: این تفاوت را نباید به پای اختلاف نوع دوستی معلمان گذاشت. این اختلاف در ایالت‌های مختلف به عواملی مانند نیاز دانش آموزان، نحوه تامین بودجه مدارس در ایالت‌های مختلف، هزینه‌های زندگی در هر ایالت و فاکتورهای دیگر بستگی دارد.

"رندی واینگارتن" مدیر فدراسیون معلمان آمریکا در بیانیه‌ای خطاب به بخش "سبک زندگی" یاهو اعلام کرد: هیچ حرفه‌ دیگری وجود ندارد که در آن کارگران بتوانند در خصوص هزینه‌ها روی کارفرما حساب کنند. اما معلمان تنها به نیازهای دانش آموزان فکر می‌کنند. آنها بدون درنگ لوازم مورد نیاز آنها برای آموزش را از حقوق خود خریداری می‌کنند. این در حالیست که حقوق آنها 20 درصد کمتر از یک متخصص خبره در آمریکاست.

واین‌گارتن در ادامه گفت: معلمان عمیقا به امنیت، آموزش و فضای لذت‌بخش کلاس برای دانش ـموزان اهمیت می‌دهند. زمانی که خانواده‌ها برای تهیه کتاب درسی، مداد شمعی و دستمال در تقلامان هستند، آموزگاران دیت به عمل زده و این فاصله را پر می‌کنند.

"کورتنی جونز" یک معلم مقطع ابتدایی از مدرسه "تیلر" تگزاس در این باره گفت: معلمان مدرسه‌اش هر ساله صدها دلار از حقوق خود را خرج تامین نیازهای کلاس و پر کردن خلاء پر کردن بودجه کلاسی خود می‌کنند.

"کورتنی جونز" یکی از معلمان آمریکا با ایجاد کردن صفخاتی در شبکه های اجتماعی خواستار حمایت از معلمان و مدارس شده است.

معلمان آمریکا سالانه 500 دلار از درآمد خود را صرف کلاس درس می‌کنند

وی افزود: بسیار مایوس کننده است که بسیاری از معلمان مجبور به خرید لوازم اولیه بهداشت، غذا و لوازم التحریر برای دانش‌آموزان خود هستند.

این معلم مقطع ابتدایی در تگزاس گفت: با توجه به منطقه‌ای که که آموزگاران در آن تدریس می‌کنند گزینه‌های ضروری متفاوت است. در برخی از موارد معلمان ازموارد ضروری فراتر رفته و برای امنیت و شادی دانش‌آموزان نیز خرج می‌کنند.

او در ماه جولای برای حمایت از معلمان صفحه‌ای (پیج) را در فیس‌بوک با عنوان "حمایت از معلمان" فعال کرد. اعضای این پیج در زمانی کوتاه به بیش از 48 هزار عضو رسید.

جونز دریافت که برای رسیدگی به کمبود بودجه آموزشی معلمان آمریکا باید باید مخاطبان بیشتری داشته باشد و حمایت عموم را جلب کند.

او در توئیتر با هشتگ "کلیر د لیست" #clearthelists کمبودهای معلمان را با غریبه‌ها و سلبریتی‌ها (افراد معروف و شناخته شده) به اشتراک گذاشت و از طریق شبکه‌های اجتماعی فرآیند کمک‌های مالی را آغاز کرد.

وی در این باره گفت: راه‌های زیادی برای کمک مردم به مدارس وجود دارد. به عنوان مثال مردم می توانند به مدارس محلی خود تلفن کرده و در مورد نیازهای کلاس و دانش‌آموزان بپرسند. لیست کسری مدارس نیز وجود دارند و مردم می‌توانند از وبسایت مدارس به کمک معلمان بیایند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا