جشنواره بادبادک‌های اردکان 12 ساله شد


جشنواره بادبادک‌های اردکان 12 ساله شد

دوازدهمین دوره جشنواره بادبادک‌های اردکان که به عنوان نمادی از پرواز آسمانی 447 شهید گلگون‌کفن این شهرستان است، امسال همزمان با هفته دفاع مقدس و با استقبال بیش از هشت هزار اردکانی برگزار شد.

«حمید ابراهیمیان» دبیر برگزاری این جشنواره در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در این باره تصریح کرد: این جشنواره امسال به دلیل تقارن با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان با شعار «آزادی، ایثار، شهادت» و با حضور چشمگیر هزاران نفر از اقشار مختلف مردم در محل آب‌انبار شهید عباسپور اردکان برگزار شد.

وی اضافه کرد: البته با هدف فرهنگ‌سازی، آموزش شهروندی و جلب مشارکت های عمومی، به شرکت‌کنندگان در این جشنواره کیسه‌های زباله و بسته‌های فرهنگی اهدا و مسابقه همیار طبیعت نیز برگزار شد.

ابراهیمیان با بیان این که خوشنویسی در مشرق زمین و به ‌ویژه در سرزمین‌های اسلامی و ایران اهمیت بسیاری در میان هنرهای بصری دارد، گفت: با توجه به این موضوع امسال در جشنواره بادبادک‌ها، غرفه‌ای با عنوان موکب «دل نوشته‌های محرم» با حضور هنرمندان خوشنویسی شهرستان نیز برپا شد.

وی اجرای نمایش رزمی‌کاران ولایت، برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی با هدف حمایت از هنرمندان این عرصه، برگزاری مسابقه عکاسی با عنوان «پرواز به آسمان» به ‌منظور ثبت لحظه‌های زیبا از جشنواره و ارزیابی زیباترین بادبادک دست‌ساز، برپایی موکب‌های پذیرایی، ایستگاه‌های سنجش سلامت و نقاشی روی صورت کودکان و اقامه نماز مغرب و عشا را از دیگر برنامه‌های دوازدهمین جشنواره بادبادک‌های عنوان کرد.

دبیر برگزاری این جشنواره همچنین از همکاری گردان امام حسین (ع)، سازمان حمل ‌و نقل شهرداری و آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، شبکه بهداشت و درمان، اورژانس ۱۱۵، پلیس‌راه اردکان - چوپانان و جمعیت هلال‌احمر در برگزاری باشکوه این جشنواره قدردانی کرد.

گفتنی است، در پایان این مراسم که هر ساله در محل آب‌‌انبار شهید عباسپور برگزار می‌شود، با حضور شهردار اردکان از خانواده این شهید والامقام نیز تجلیل شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس