پنج عنوان کتاب دفاع‌مقدس در یزد رونمایی شد


پنج عنوان کتاب دفاع‌مقدس در یزد رونمایی شد

یزد - ایرنا - پنج عنوان کتاب در حوزه دفاع‌مقدس روز شنبه یا حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد در مرکز فرهنگی و باغ‌موزه دفاع‌مقدس در صفائیه یزد رونمایی شد.

این کتاب ها شامل «همت مردان آفتاب (۱)» به قلم زهرا صمدی، خاطرات رزمندگان اداره برق استان یزد، «گذر از تنگه احد» به کوشش ولی سطانی تاریخ شفاهی علی اردکانی، «پسران آتشبار» تاریخ شفاهی اکبر رحمانی به کوشش محمدعلی همتی، «مسیر سبز» تاریخ شفاهی حسن کاظمی‌نسب به کوشش محمدهادی شمس‌الدینی و کتاب صوتی «ققنوسی از مهریز» داستانی بر اساس زندگی بی‌بی زهرا واعظ مادر شهیدان مهدی و حمید زارع‌زاده رونمایی شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد در این مراسم گفت: برای ماندگاری خاطرات و رشادت‌های رزمندگان اسلام باید نسبت به آثار مکتوب بیشتر اقدام کرد.

آیت‌الله محمدرضا ناصری افزود: انتقال ارزش‌های دفاع‌مقدس راه‌های مختلفی دارد که بهترین آن آثار مکتوب است.

وی تصریح کرد: عزت و اقتدار کشور مرهون ایثار و فداکاری رزمندگان‌اسلام است و باید روحیه استقامت زنده بماند.

تاکنون ۵۲ عنوان کتاب و همچنین هشت مورد به صورت صوتی در حوزه دفاع مقدس تهیه و در اختیار علاقه‌مندان و جوانان گذاشته شده است .

استان یزد حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۳۰۰ هزار نفر آن عضو اقشار مختلف بسیج هستند، این استان ۵۰ هزار رزمنده نیز دارد و در دفاع مقدس سه هزار و ۸۵۰ شهید تقدیم نظام کرد، همچنین ۱۰ هزار جانباز و ۷۷۷ نفر آزاده دارد.

۷۵۳۶/ ۶۱۹۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی