خط چهارم قطار حومه ای تهران- ورامین با تعیین پیمانکار جدید اجرا می‌شود


خط چهارم قطار حومه ای تهران- ورامین با تعیین پیمانکار جدید اجرا می‌شود

تهران- ایرنا- مدیرکل خط و سازه های فنی راه آهن کشور گفت: اجرای خط چهارم قطار حومه ای تهران- ورامین با اعتبار اختصاص یافته از سوی سازمان برنامه و بودجه و تعیین پیمانکار جدید،آغاز می‌شود.

به گزارش ایرنا، سید حسین مرتضوی شامگاه شنبه در جلسه بررسی مشکلات اجرای خط چهارم قطار حومه ای تهران- ورامین که در محل فرمانداری قرچک برگزار شد اظهار داشت: اعتباراتی که از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای احداث خط چهارم قطار حومه ای تهران- ورامین در نظر گرفته شده به صورت اوراق سه ساله است ولی با همین اوراق نیز میتوان در صورت رفع معارضان، کار را به پایان رساند.
وی بدون اشاره به علت لغو قرارداد پیمانکار اجرای این پروژه اظهار داشت: اگر قراردادی با پیمانکار وجود داشت، میتوان در کمترین زمان پروژه های نیمه تمام را به اتمام رساند ولی با توجه به لزوم اجرای مجدد روند مناقصات شامل ارائه شرح خدمات، کار با تأخیر مواجه میشود.
وی گفت: اجرای خط چهارم قطار حومه ای تهران- قرچک- ورامین- پیشوا، ده مشکل اساسی دارد که پیشنهاد میشود سه مشکل در این جلسه بررسی و برای رفع آن تصمیم گیری شود.
مرتضوی افزود: این پروژه به طول یکصد کیلومتر تا گرمسار پیش میرود که اجرای هر کیلومتر روسازی آن 3 میلیارد تومان و نصب سوزن در هر ایستگاه، یک میلیارد هزینه نیاز دارد.
وی تصریح کرد: پیشرفت این پروژه به 80 درصد رسیده و مسئولان باید به شرکت راه آهن کمک کنند تا هر چه سریعتر خط چهارم اجرایی شود.
مدیرکل خط و سازه های فنی راه آهن کشور به مسئولان قرچک اطمینان داد که قرار نیست خط چهارم اجرا و کار رها شود بلکه با همفکری و تعامل آنان، دو پروژه روگذرمحمدآباد و زیر گذر داود آباد نیز اجرا خواهد شد.

خط چهارم قطار حومه ای تهران- ورامین با تعیین پیمانکار جدید اجرا می‌شود


عملیات اجرای خط چهارم قطارحومه ای تا اواخر خرداد 99 به پایان میرسد
معاون فنی و زیربنایی راه آهن کشور نیز در این جلسه گفت: با توجه به لغو قرارداد پیمانکار و لزوم تنظیم مجدد اسناد مناقصه، تلاش میشود تا با تعیین پیمانکار جدید، کار اجرای خط چهارم تا پایان سال مالی سال جاری در خرداد 99 به پایان رسد.
خسرو رشیدی افزود: شرکت راه آهن برای کار روسازی این پروژه مشکلی ندارد و به راحتی به اتمام میرسد بلکه مشکل معارضینی است که رفع آن زمان زیادی را هدر میدهد.
وی گفت: با اجرای خط چهارم نمیتوان تردد خودروها را از روی ریل انجام داد و لازم است در محل تقاطع ها، روگذر و یا زیرگذر احداث شود.
وی تأکید کرد: برنامه ریزی برای اجرای خط چهارم قطار حومه ای باید به گونه ای باشد که معارضین برطرف شوند.
رشیدی تصریح کرد: اگر قرار باشد اجرای طرح ها را از ابتدا آغاز کنیم، لازم است تا بار دیگر خط راه آهن باز و بسته شده، ترافیک خط کنترل و در کنار سازه هایی که در زیرگذر روستای داودآباد اجرا شده، سازه های جدیدی احداث کنیم که این امر وقت و هزینه زیادی را هدر می دهد.
وی از مسئولان شهرستان قرچک خواست تا برای تملک اراضی و رفع معارضان، شرکت راه آهن را یاری رسانند.
در شهرستان قرچک دو تقاطع همسطح با راه آهن به سمت روستاهای محمدآباد و داودآباد وجود دارد که با استقرار سوزن بانی تردد خودروها کنترل میشود.
عبور خودروها از روی ریل راه آهن همواره با وقوع حوادث مربوط به برخورد قطار با عابران پیاده و خودروهای عبوری همراه بوده است.
تهرام/7254

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته