سیزدهمین آیین تجلیل از مداحان دانش‌آموز برگزار می‌­شود


سیزدهمین آیین تجلیل از مداحان دانش‌آموز برگزار می‌­شود

تهران-ایرنا-سیزدهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی- مداحان دانش‌آموز- در فرهنگسرای اندیشه پایتخت برگزار می‌­شود.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط­ عمومی فرهنگ­سرای اندیشه، این آیین همچون سال‌های گذشته، در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله­الحسین(ع) با همکاری سازمان دانش‌آموزی شهر تهران و کانون مداحان و شاعران آیینی کشور در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم برگزار می‌­شود.
رییس فرهنگ­سرای اندیشه، شناسایی استعدادهای بالقوه­ مداحان نوجوان،تشویق و ترغیب نوجوانان خادم اهل بیت(ع) و پرورش مداحان طراز انقلاب اسلامی را از اهداف آیین تجلیل از نوگلان حسینی عنوان کرد.
محمدمیثمی درباره شاخص­‌های انتخاب دانش­آموزان در این آیین گفت: برای مقطع ابتدایی خوش‌صدایی و تلفظ صحیح عبارات، در مقطع راهنمایی علاوه بر خوش صدایی، مقتل‌شناسی، رعایت اصول مداحی و روضه‌خوانی و در مقطع متوسطه علاوه بر شاخص‌های ذکرشده آشنایی کافی با روایت‌ها و احادیث معتبر مدنظر قرار داده شده است.
وی افزود: این شاخص‌ها توسط کارشناسان و داوران کانون مداحان و شاعران آیینی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.
میثمی با تاکید بر حضور مداحان و داوران صاحب سبک و پیشکسوت در این آیین اظهارداشت: حضور مداحان و داوران پیشکسوت ضمن انتقال تجربیات و نکات تخصصی، کمک قابل توجهی به آشنایی نوگلان حسینی با اخلاق و آداب صحیح خادمی و ذاکری خاندان عصمت و طهارت می‌کند.
مدیر فرهنگی هنری منطقه هفت درباره نحوه­ و مهلت ثبت‌­نام دانش‌­آموزان گفت: امسال همچون ادوار گذشته با همکاری سازمان دانش‌آموزی شهر تهران فراخوانی برای ثبت‌­نام دانش­‌آموزان علاقه‌مند به مدارس ارسال شد که قرار است دانش‌­آموزان با مراجعه به دفتر معاونت پرورشی مدارس خود اقدام به نام­‌نویسی کنند.
وی افزود: آزمون مقدماتی ثبت‌نام کنندگان در همایش نوگلان حسینی در مقطع ابتدایی روز سه شنبه ۹مهر، مقطع متوسطه اول روز چهارشنبه ۱۰ مهر و مقطع متوسطه دوم روز پنجشنبه ۱۱ مهر و کارگاه آموزشی برای راهیافتگان به مرحله نهایی روز یکشنبه ۱۴ مهر و آزمون نهایی روز سه شنبه ۱۶ مهر در فرهنگ­سرای اندیشه برگزار می‌­شود.
میثمی بیان کرد: در اختتامیه سیزدهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی، روز پنجشنبه دوم آبان، به نفرات اول تا سوم هر مقطع تندیس، لوح تقدیر و هدیه نقدی اهدا خواهد شد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن ۸۸۷۶۵۵۰۹ تماس بگیرند.
تهرام/۷۲۴۵/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو