فاروج، شهرستانی بدون بازمانده از تحصیل


فاروج، شهرستانی بدون بازمانده از تحصیل

بجنورد - ایرنا - فاروج با جذب 100 درصدی دانش‌آموزان ورودی پایه اول در سال تحصیلی 99 - 98، به عنوان شهرستان بدون بازمانده از تحصیل خراسان شمالی شناخته شده است.

مدیر آموزش و پرورش فاروج روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه با هدف برقراری عدالت آموزشی در سطح شهرستان، جذب همه دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی در اولویت کاری کارگروه پروژه مهر شهرستان قرار گرفته، اظهار داشت: مهر امسال ۸۳۰ دانش‌آموز پایه اول ابتدایی در ۸۳ دبستان تحصیل خود را آغاز کردند.

مجید معتمدی با اشاره به اینکه شهرستان فاروج در جذب نوآموزان پیش دبستانی در استان رتبه برتر را دارد، افزود: برای انسداد مبادی بی‌سوادی، دورترین روستاهای شهرستان نیز زیر پوشش پیش‌دبستانی قرار گرفته‌اند.

وی یادآور شد: امسال ۹۲۱ نوآموز پیش‌دبستانی داشتیم که سنجش آنان در راستای شناسایی و تشخیص نارسایی‌های جسمی و ارزیابی وضعیت ذهنی و اطلاع رسانی به خانواده ها در ۱۱ پایگاه شهری و ۱۵ پایگاه روستایی انجام شد.

۶۳ مرکز پیش‌دبستانی شهری وروستایی در شهرستان فاروج فعالیت دارند.

بیش از هشت هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در سطح ۱۳۵ آموزشگاه شهری و روستایی فاروج سال تحصیلی خود را آغاز کرده اند.

بازماندگی از تحصیل از معضلات دامنگیر خراسان شمالی است و بنابر آمار اکنون تنها هزار و 260 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در مقطع ابتداییدارد.

۷۱۸۷/۵۱۳۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


موضع جدید عربستان در رابطه با توقف تجاوز اسرائیل