استاندارد درب‌های ساختمانی


استاندارد درب‌های ساختمانی

بطور کلی در نظام ساخت و ساز واحد‌های مسکونی و اداری استاندار‌های مختلف تعیین شد است. از نحوه پی ریزی ساختمان گرفته تا استاندار‌های مخصوص آسانسور و خروجی‌های ورودی و خروجی ساختمان. ما در این مقاله سعی داریم به جزییات کلی در مورد استاندار‌های درب‌های ساختمانی و درب‌های ورودی بپردازیم.

استاندارد درب‌های ضد سرقت برای ساختمان معمولا با دو سایز و ابعاد ۱۰۵*۲۱۰ سانتی متر و ۱۰۹*۲۱۱ سانتی متر اجرا می‌شود. نحوه ساب فریم گذاری باید بصورتی باشد که ساب فریم فلزی در وسط قطر دیوار قرار بگیرد. معمولا از هر نوع قوطی فلزی می‌توان برای ساخت فریم انتظار استفاده کرد. فریم انتظار باید از عرض ۲ سانتی متر و ارتفاع ۱ سانتی متر بزرگتر باشد.
استاندارد درب‌های ساختمانی
در مورد ابعاد درب ضد سرقت درسام و تعویض درب قدیمی با در ضد سرقت می‌توان بیان کرد این شرکت ساخت سفارشی درب‌های ضد سرقت را در ابعاد سفارشی با منظور رفاه مشتری انجام می‌دهد. خرید اینترنتی از این شرکت برای رفاه حال مشتریان امکان پذیر شده است.

ابعاد استاندارد برای درب‌های داخلی ساختمانی اعم از درب اتاقی و درب سرویسی به قرار زیر می‌باشد. معمولا عرض درب برای درب‌های اتاقی ۸۲ تا ۸۵ سانتی متر می‌باشد. عرض درب برای درب‌های سرویسی نیز ۷۲ تا ۷۵ سانتی متر می‌باشد. اگرچه ابعاد درب‌های چوبی متناسب با نوع کارکرد ساختمان و مسکونی یا اداری بودن آن می‌تواند متفاوت باشد. طول درب‌های اتاقی و سرویسی نیز در محدوده ۲۰۵ تا ۲۱۰ سانتی متر می‌باشد. به دلیل کف سازی سرویس و حمام معمولا درب‌های سرویسی از ارتفاع کوتاه تری برخوردار هستند، ولی ارتفاع تمام شده بالای چهارچوب در تمام درب‌های اتاقی و سرویسی شبیه به همدیگر می‌باشد تا از منظر زیبایی مشکلی ایجاد نکند.

اختلاف رنگ بین درب ضد سرقت و درب داخلی معمولا وجود ندارد. درب‌های ورودی معمولا با رنگ‌های تیره و درب‌های داخل با رنگ‌های روشن‌تر طراحی و ساخته می‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرخآبی‌ها رسماً واگذار شدند