اثرهای تاریخی اردستان ماهانه 4500 نفر بازدیدکننده دارد


اثرهای تاریخی اردستان ماهانه 4500 نفر بازدیدکننده دارد

کاشان- ایرنا- بر اساس آمارها به طور میانگین بیش از 4500 نفر گردشگر ماهانه به اردستان سفر داشته و از اثرهای تاریخی این شهرستان بازدید می‌کنند.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: آمار موجود نشان می‌دهد که این تعداد بازدیدکننده بناهای تاریخی و گردشگری شهرستان در ماه محرم دو برابر شده است.

مهدی مشهدی افزود: نیمه نخست سال‌جاری در کنار مسافران داخلی، تعداد ۷۰ نفر گردشگر خارجی (بیشتر از کشورهای اروپای شرقی) نیز به اردستان سفر کرده و اسکان داشتند.

وی یادآور شد: سه خانه بوم‌گردی تا سال ۹۷ در شهرستان اردستان فعالیت داشت که امسال هفت باب از این مجموعه‌ها در کنار ۲ هتل در اردستان و زواره برای پذیرایی از گردشگران آماده شده که در مرحله تجهیز و دریافت مجوز بهره‌برداری هستند.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان با اشاره به نواخته شدن نمادین زنگ گردشگری در ۲ باب مدرسه شهری اردستان و زواره اظهارداشت: نمایشگاهی در خانه صنایع دستی همزمان با هفته گردشگری برپا شده، همچنین به این مناسبت بازدید از موزه‌ها رایگان بوده و استفاده از هتل‌ها و اقامتگاه‌های زیر پوشش میراث فرهنگی نیز با تخفیف ویژه آماده میزبانی علاقه‌مندان خواهد بود.

وی در ادامه از فراهم شدن مقدمات برگزاری همایش روز ملی قنات در آینده نزدیک خبر داد و افزود: خانه تاریخی حجازی موغار که به دوره قاجار بازمی‌گردد، با پیگیری مالک ثبت ملی شده و پرونده ثبت ملی پنج اثر طبیعی شهرستان شامل درخت چنار روستای همسار، درختان بادام چند صد ساله روستای نیسیان، درختان پسته ۸۰۰ ساله زواره و تل شیطان کویر زواره هم آماده شده است.

شهرستان ۴۲ هزار نفری اردستان با برخورداری از ۶۷ اثر ثبت ملی، یک اثر جهانی، ۲ بافت تاریخی و ۷۸ محوطه باستانی در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال‌شرقی اصفهان قرار دارد.

۷۴۳۱/۸۱۲۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)