استفاده از کالاهای قاچاق به اقتصاد کشور آسیب می‌زند


استفاده از کالاهای قاچاق به اقتصاد کشور آسیب می‌زند

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، استفاده از کالاهای قاچاق را دارای تبعات زیادی به اقتصاد و تولید کشور دانست و گفت: تبعات استفاده از این نوع کالاها باید به صورت مکرر و مستمر به مردم گوشزد شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ بهرام فاضلی روز یکشنبه در جلسه کارگروه فرهنگی و تبلیغات ستاد هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سرسرای اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر انجام فعالیت‌های فرهنگی به صورت مستمر، افزود: این گونه فعالیت‌ها و اقدامات در صورت استمرار و تکرار اثرگذاری بیشتری دارد.

وی همچنین یادآوری کرد که برای ترویج فرهنگ مصرف کالاهای داخلی و عدم مصرف کالاهای قاچاق و خارجی نیاز به فرهنگ‌سازی در سطح جامعه داریم.

او با بیان اینکه اقدامات فرهنگی در این حوزه بهتر و بیشتر نتیجه می دهد، گفت: اقدامات مقابله‌ای اگرچه لازم و ضروری است اما اگر بر روی فرهنگ عدم استفاده از کالاهای قاچاق بیشتر کار کنیم بهتر نتیجه می‌گیریم.

وی با اشاره به اینکه قاچاق کالا فقط مختص به ایران نیست، گفت: تمام کشورها به نوعی با معضل قاچاق کالا و ارز روبرو هستند و کشورمان نیز به دلیل شرایط جغرافیایی از این وضعیت مبرا نیست.

او خواستار برجسته کردن تبعات استفاده از کالاهای قاچاق از طریق فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی و تبلیغی شد و تصریح کرد: باید به مردم بگوییم که استفاده از کالاهای قاچاق به اقتصاد کشور و زیرساخت های اقتصادی آسیب جدی می‌زند.

او همچنین توضیح داد که استفاده از برخی کالاهای قاچاق بر سلامت مردم نیز تاثیر مستقیم دارد.

افزایش ۴۰۰ درصدی کشفیات قاچاق کالا

دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: میزان کشفیات کالای قاچاق در نیمه اول امسال به نسبت سال گذشته حدود ۴۰۰ درصد افزایش یافته است.

قاسمی افزود: تعداد پرونده های قاچاق بالای ۵۰۰ میلیون تومان نیز در این مدت از ۶ مورد در سال ۹۷ به بیش از ۲۰ مورد در سال جاری رسیده است.

او بر انجام فعالیت های فرهنگی و فرهنگ‌سازی برای کاهش استفاده از مصرف کالای قاچاق در استان تاکید کرد و گفت: دستگاه‌هایی مانند آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و رسانه‌ها در این فرهنگ‌سازی نقش موثری دارند.

رئیس اداره نظارت بر ارزیابی فرآورده‌های طبی، سنتی، مکمل غذا و داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز گفت: سال گذشته ۲۵ میلیارد ریال کالای قاچاق سلامت محور در استان جمع‌آوری و معدوم شد.

کیومرث رحیمی، آمادگی دانشگاه علوم پزشکی برای برگزاری کلاس‌های آموزشی برای گروه‌های هدف را اعلام کرد و افزود: سال گذشته ۲۶ هزار نفر ساعت کلاس آموزشی در استان برگزار کردیم.

در این جلسه مصوب شد که جلسات کارگروه هر ماه یکبار برگزار و در هر جلسه چند دستگاه فعالیت‌ها و برنامه‌های خود را اعلام کنند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.

این استان ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرزی فعال دارد.

۳۰۳۳/۸۰۶۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس