آموزش 4 مدل بافت توری زیبا با دو میل


آموزش 4 مدل بافت توری زیبا با دو میل

مدل بافت توری درخت انگور، مدل توری زنجیره قلبها، مدل کشباف توری شبکه و مدل توری برگ متناوب از مدل های زیبا و تزئینی بافت با دو میل است.

ستاره | سرویس خانه داری - تصمیم داریم در این آموزش 3 مدل بافت با دو میل توری با طرح های زیبا را ارائه دهیم، که برای بافت پیراهن های زنانه و یا بافت های تزئینی کاربردهای چشمگیری دارد.

۱- آموزش بافت با دو میل: مدل توری درخت انگور

آموزش 4 مدل بافت توری زیبا با دو میل

برای این مدل بافت با دو میل باید به تعداد مضرب ۸ + ۶ دانه سر بگیرید.

رج ۱ و تمام رجهای فرد: همه دانه ها از رو بافته شود.

رج ۲:

2 دانه زیر، ( ۲ تا یکی از زیر، 1 دانه زیر، ۱ ژته، 1 دانه زیر، ۲ دانه نبافته به میل راست بگیرید، بعد میل سمت چپ را از جلو داخل دانه های نبافته میل راست کرده و دوتا را با هم از زیر یکی کنید( ssk )، 2 دانه زیر ) داخل پرانتز را تکرار کنید و ۴ دانه آخر را از زیر ببافید.

رج ۴:

1 دانه زیر، ۲ تا یکی از زیر، 1 دانه زیر، 1 ژته ( 1 دانه زیر، ۱ ژته، 1 دانه زیر، ۲ دانه را نبافته به میل راست بگیرید، بعد میل سمت چپ را از جلو داخل دانه های نبافته میل راست کرده و 2 تا را با هم از زیر یکی کنید، ۲ تا یکی از زیر، 1 دانه زیر، 1 ژته ) داخل پرانتز را تکرار کنیدو ۲ دانه آخر را از زیر ببافید.

رج ۶:

۳ دانه زیر، ۱ ژته ( ۳ دانه زیر، ۱ ژته، 1 دانه زیر، ۲ دانه را نبافته به میل راست بگیرید، بعد میل سمت چپ را از جلو داخل دانه های نبافته میل راست کرده و 2 تا را با هم از زیر یکی کنید، 1 دانه زیر، 1 ژته ) داخل پرانتز را تکرار کنید و ۳ دانه آخر را از زیر ببافید.

رج ۸:

۵ دانه زیر، ( ۲ تا یکی از زیر، 1 دانه زیر، ۱ ژته، 1 دانه زیر، ۲ دانه را نبافته به میل راست بگیرید، بعد میل سمت چپ را از جلو داخل دانه های نبافته میل راست کرده و 2 تا را با هم از زیر یکی کنید، 2 دانه زیر ) داخل پرانتز را تکرار کنید و ۲ دانه آخر را از زیر ببافید.

رج ۱۰:

۴ دانه زیر، ( ۲ تا یکی از زیر، 1 دانه زیر، * 1 ژته، 1 دانه زیر * ۲ بار، ۲ دانه را نبافته به میل راست بگیرید، بعد میل سمت چپ را از جلو داخل دانه های نبافته میل راست کرده و 2 تا را با هم از زیر یکی کنید) داخل پرانتز را تکرار کنید و ۳ دانه آخر را از زیر ببافید.

رج ۱۲:

۳ دانه زیر، ۲ تا یکی از زیر ( یکی از زیر، 1 ژته، ۳ دانه زیر، 1 ژته، 1 دانه زیر، ۲ تا یکی از زیر ) داخل پرانتز را تکرار کنید و ۲ دانه آخر را از زیر ببافید.

برای ادامه این مدل زیبای بافت با دو میل می توانید رج های ۱ تا ۱۲ را تکرار کنید.

بیشتر بدانید:‌ بافت با دو میل

۲- آموزش بافت با دو میل: مدل توری زنجیره قلبها

آموزش 4 مدل بافت توری زیبا با دو میل

برای این مدل بافت با دو میل باید به تعداد مضرب ۹ بعلاوه ۲ دانه سر بگیرید.

رج 1:
1 دانه حاشیه، ( ۲ دانه از رو، 2 دانه زیر ، 1 ژته، 1 دانه زیر، یک دانه را از زیر بافته و دانه دوم را به شکل دانه زیر درآورده و نبافته روی دانه اول بیندازید به طوری که دو دانه یکی شود و پیچی نداشته باشد، 2 دانه زیر) داخل پرانتز را تکرار کنید، 1 دانه آخر را حاشیه ببافید.
رج ۲:
تمام رجهای زوج: یکی حاشیه ( 2 دانه زیر ۵ دانه از رو 2 دانه زیر ) داخل پرانتز را تکرار کنید، 1 دانه آخر را حاشیه ببافید.
رج ۳:
1 دانه حاشیه، ( ۲ دانه از رو، ۲ تا یکی از زیر، 1 دانه زیر، 1 ژته، 2 دانه زیر، ۲ دانه از رو ) داخل پرانتز را تکرار کنید، 1 دانه آخر را حاشیه ببافید.

در ادامه برای این مدل بافت با دو میل رج های ۱ تا ۴ را تکرار کنید.

بیشتر بدانید: بافت با دو میل

۳- آموزش بافت با دو میل: مدل توری برگ متناوب

آموزش 4 مدل بافت توری زیبا با دو میل

برای این مدل بافت با دو میل باید به تعداد مضرب ۱۴ + ۲ دانه سر بگیرید.

رج ۱:
۲ دانه از رو، ( 2 دانه زیر، 1 ژته، 1 دانه زیر، 1 ژته، 1 دانه زیر، ۲دانه نبافته به میل راست بگیرید، بعد میل سمت چپ را از جلو داخل دانه های نبافته میل راست کرده و 2 دانه را با هم از زیر یکی کنید، ۳ دانه زیر، ۲ تا یکی از زیر، 1 دانه زیر ۲ دانه از رو ) داخل پرانتز را تکرار کنید.
رج ۲ و تمام رج های زوج:
( 2 دانه زیر، ۱۲ دانه از رو ) داخل پرانتز را تکرار کنید و 2 دانه آخر به زیر بافته شود.
رج ۳:
۲ دانه از رو، ( 2 دانه زیر، 1 ژته، ۳ تا زیر، 1 ژته، 1 دانه زیر، ۲دانه نبافته به میل راست بگیرید، بعد میل سمت چپ را از جلو داخل دانه های نبافته میل راست کرده و 2 دانه را با هم از زیر یکی کنید، 1 دانه زیر، ۲ تا یکی از زیر، 1 دانه زیر ۲ دانه از رو ) داخل پرانتز را تکرار کنید.
رج ۵:
۲ دانه از رو، ( 2 دانه زیر، 1 ژته، ۵ تا از زیر، 1 ژته، 1 دانه زیر، یک دانه نبافته به میل راست بگیرید. ۲ تا یکی از زیر و دانه نبافته را روی آن بیندازید، 1 دانه زیر ۲ دانه از رو ) داخل پرانتز را تکرار کنید.
رج ۷:
۲ دانه از رو، ( ۲دانه نبافته به میل راست بگیرید، بعد میل سمت چپ را از جلو داخل دانه های نبافته میل راست کرده و 2 دانه را با هم از زیر یکی کنید، ۳ دانه زیر، ۲ تا یکی از زیر، 1 دانه زیر، ۱ ژته، 1 دانه زیر، ۱ ژته، ۳ دانه زیر، ۲ دانه از رو ) داخل پرانتز را تکرار کنید.
رج ۹:
۲ دانه از رو، ( ۲دانه نبافته به میل راست بگیرید، بعد میل سمت چپ را از جلو داخل دانه های نبافته میل راست کرده و 2 دانه را با هم از زیر یکی کنید، 1 دانه زیر، ۲ تا یکی از زیر، 1 دانه زیر، ۱ ژته، ۳ دانه زیر، ۱ ژته، ۳ دانه زیر، ۲ دانه از رو ) داخل پرانتز را تکرار کنید.
رج ۱۱:
۲ دانه از رو ( یک دانه نبافته به میل راست بگیرید. ۲ تا یکی از زیر و دانه نبافته را روی آن بیندازید، یکی از زیر ، ۱ ژته، ۵ دانه زیر، ۱ ژته، ۳ دانه زیر، ۲ دانه از رو ) داخل پرانتز را تکرار کنید.

برای ادامه این مدل بافت با دو میل، رج های 1 تا 11 را تکرار کنید.

بیشتر بدانید: بافت لانه زنبوری

۴- آموزش بافت با دو میل: مدل کشباف توری شبکه

آموزش 4 مدل بافت توری زیبا با دو میل
بیشتر بدانید: بافت با دو میل

برای این مدل بافت با دو میل باید به تعداد مضرب ۲ +۲+۲ دانه سر بگیرید.

رج 1:
1 حاشیه، ( 1 ژته ، 1 دانه را از زیر بافته و دانه دوم را به شکل دانه زیر درآورده و نبافته روی دانه اول بیندازید به طوری که دو دانه یکی شود و پیچی نداشته باشد)، داخل پرانتز را تکرار کنید و 1 دانه آخر را حاشیه ببافید.
رج 2:
1 حاشیه، ( 1 ژته ، ۲ تا یکی از رو ) داخل پرانتز را تکرار کنید، 1 دانه آخر را حاشیه ببافید.

برای ادامه این مدل بافت با دو میل، رج های ۱ تا ۲ را تکرار کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بافتنی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کیمیا علیزاده، عضو تیم ملی بلغارستان شد