همایش«امامت و رهبری امام سجاد(ع) بعد از عاشورا» در ماداگسکار برگزار شد


 همایش«امامت و رهبری امام سجاد(ع) بعد از عاشورا» در ماداگسکار برگزار شد

چهارمین همایش « امامت و رهبری امام سجاد(ع) بعد از عاشورا » از سری برنامه های بخش برون مرزی نهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) در کشور ماداگاسکار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، چهارمین همایش « امامت و رهبری امام سجاد(ع) بعد از عاشورا » با سخنرانی حجت الاسلام « سید مرتضی رضوی »، مبلغ بین المللی و امام جماعت مسجد امام رضا(ع) کشور ماداگاسکار، استاد شیخ « اوتیس »، مدیر حوزه المنتظر(عج)، حجت الاسلام شیخ « فدا حسین »، از مدرسین و مبلغین ماداگاسکار، حجت الاسلام و المسلمین « سید احتشام رضوی »، اهل هندوستان و امام جماعت خوجه های اثنا عشری با موضوع عبادت امام سجاد(ع) و « عثمان محمد ناجح »، کنسول کومور در ماداگاسکار با موضوع معرفی رساله حقوق امام سجاد(ع) و بیان مطالب رساله حقوق به زبان فرانسوی و با حضور اساتید و علما و مبلغین و دانشجویان اهل سنت و شیعه در حسینیه ولی عصر(عج) شهر ماجونگا برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین « سید مرتضی رضوی »، مبلغ بین المللی و موسس و امام جماعت مسجد امام رضا(ع) کشور ماداگاسکار با اشاره به اینکه یکی از راه‌های ترویج فرهنگ عاشورا، رواج دادن عزاداری و تذکر و یاد آوری مصایب کربلا در مواقع مختلف با هدف ایجاد بصیرت و آگاهی های لازم در بین مردم است، گفت: آشنایی با فرهنگ عاشورا موجب شده تا روز به روز بر تعداد عزاداران و شیفتگان حسینی و تقویت جبهه مقاومت در برابر ظالمین و مستکبرین افزوده شود.

وی ترویج فرهنگ انس با زیارت امام حسین(ع) را یکی دیگر از روش های بیدارگری و آگاهی بخشی دانست و افزود: زیارت امام حسین(ع) باید در مناسبت های مختلف خوانده شود زیرا محتوای زیارت هم در بیان مقام شامخ امام و حجت الهی بودن و علت شهادت و هم معرفی ظالمینی که حضرت را به شهادت رساندند روشنگری می کند.

 همایش«امامت و رهبری امام سجاد(ع) بعد از عاشورا» در ماداگسکار برگزار شد

امام جماعت مسجد امام رضا(ع) کشور ماداگاسکار بهره گیری از سلاح اشک و یادآوری مصائب کربلا به عنوان یکی دیگر از روش روشنگرایانه امام سجاد(ع) برشمرد و گفت: این روش موجب شد تا پایه های کاخ ظلم و ستم بنی امیه به لرزه درآید.

وی ادامه داد: آن حضرت همواره ظلم ظالمین در کربلا را به مردم یادآوری و مظلومیت و اهداف امام حسین(ع) از قیام و نحوه شهادت آن حضرت را تبیین می کرد.


استاد شیخ « اوتیس »، مدیر حوزه المنتظر(عج) ماجونگا نیز با اشاره جایگاه علمی امام سجاد(ع)، گفت: امام سجاد(ع) در حساس ترین و خفقانی ترین دوره ها علَم امامت را به دوش گرفته و کیان اسلام را از خطر حتمی رهانید و با خطبه های افشاگرانه اش عاشورا را جاودانه ساخت.

 همایش«امامت و رهبری امام سجاد(ع) بعد از عاشورا» در ماداگسکار برگزار شد

حجت الاسلام شیخ « فدا حسین »، از مدرسین و مبلغین کشور ماداگاسکار نیز با معرفی کتاب صحیفه سجادیه و رساله الحقوق، گفت:صحیفه سجادیه دارای اهمیت بسیاری در میان کتب دینی است.

وی افزود: دلیل اهمیت این کتاب از ایبن روست که امام معصومی همچون حضرت سجاد(ع) با خدای خویش با این دعاها راز و نیاز و نیایش می کرده است، هم از نظر گوینده و هم از نظر مخاطب (که پروردگار است) از ویژگی خاصی برخوردار می باشد زیرا علاوه بر محتوای عمیق، مضامین متعالی نیز در این دعاها نهفته است.


گفتنی است؛ در پایان این همایش از شرح و ترجمه زبان فرانسوی رساله حقوق امام سجاد(ع) رونمایی شد.

پایان پیام/88

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا