3 هزار نظامی ائتلاف عربی طی عملیات نصرمن الله یمن اسیر شدند


3 هزار نظامی ائتلاف عربی طی عملیات  نصرمن الله  یمن اسیر شدند

تهران-ایرنا- عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن فاش کرد که ارتش و کمیته های مردمی این کشور طی عملیات نصر من الله 3 هزار نفر از اتباع عربستان و مزدوران ائتلاف عربی را اسیر کردند.

"محمد البخیتی" عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله در گفت و گو با شبکه خبری الجزیره درباره جزئیات عملیات نظامی "نصر من الله" در محور نجران گفت که افشای عملیات نظامی نجران در روز شنبه ارتباطی با اخبار درز کرده روزنامه وال استریت ژورنال درباره موافقت ریاض با آتش بس جزئی در یمن ندارد.

وی تصریح کرد که اگر سعودی ها به ابتکار عمل انصارالله درباره آتش بس پاسخ می دادند در این صورت شاید ارتش یمن عملیات نظامی نجران را فاش نمی‌کرد تا فضای ارائه ابتکار مخدوش نشود و سعودی ها

بخاطر بزرگی خسارت عظیمی که در این عملیات متحمل شده، خجالت زده نشوند.

این عضو انصارالله درباره عدم اعتماد به سعودی ها برای پذیرش آتش بس و عدم اطمینان به اطلاعات وال استریت ژورنال و انتشار این عملیات نظامی در نجران تصریح کرد که اولا عدم اعلام این موضوع از سوی سعودی ها به

شکل رسمی و دوم تداوم حملات ائتلاف عربی ضد یمن و کشتار غیر نظامیان و حملات گسترده تر و عملیات نظامی بیشتر آنها برای نجات نیروهای خود علت این امر بوده است.

البخیتی درباره جزئیات این عملیات و زمان انجام آن و منطقه جغرافیایی آن به شبکه الجزیره گفت که این عملیات در طول سه ماه صورت گرفته و یک شبه نبوده و منطقه آن نیز استان های صعده و نجران بوده است.

وی درباره علت انتشار فیلم این عملیات در روز شنبه گفت که این مساله به برآوردهای نظامی مربوط بوده و ارتباطی به مسایل دیگر ندارد.

این عضو دفتر سیاسی انصارالله همچنین افشا کرد که سخنگوی انصارالله به زودی تصاویر و فلیم های ویدیوئی برای اثبات این عملیات در نجران و نیز جزئیات شمار اسرا و تابعیت آنها و نیز شمار کشته ها منتشر خواهد کرد.

البخیتی اشاره کرد که شمار اسرا ۳ هزار نفر است که در میان آنها اتباع یمنی و سودانی مزدور سعودی و گروهی از نیروهای سعودی حضور دارند و روز یکشنبه سخنگوی نیروهای انصارالله ساعت ۳ ظهر تعداد اسرا و جزئیات بیشتری را اعلام می کند.

3 هزار نظامی ائتلاف عربی طی عملیات "نصرمن الله" یمن اسیر شدند

"عمر عیاصره" نویسنده و تحلیلگر سیاسی نیز درباره عملیات نصرمن الله به الجزیره گفت که افشای عملیات نظامی نجران در زمان فعلی و پس از درز اخباری درباره موافقت عربستان با آتش بس در برخی نقاط یمن و نیز نشان دادن حجم خسارت های وارد شده به نیروهای عربستانی و در جغرافیای این کشور در واقع نشان دهنده شکست هوایی و زمینی سعودی ها در برابر حوثی های یمن است.

وی افشای این عملیات در زمان حاضر و همزمان با افشای اطلاعاتی درباره قبول اتش بس جزئی از سوی سعودی ها را دارای اهمیت و ابعاد مهمی دانست و آن را ورود یه یک مرحله کاملا جدید ارزیابی کرد.

3 هزار نظامی ائتلاف عربی طی عملیات "نصرمن الله" یمن اسیر شدند

"أسعد بشاره" تحلیلگر سیاسی نیز گفت که باید منتظر ماند و با دقت به آنچه انصارالله درباره عملیات نجران می‌گوید گوش داد.

وی اضافه کرد اگر اطلاعات حوثی ها درباره انهدام سه تیپ و به غنیمت گرفتن صدها دستگاه خودروری نظامی و زرهی و اسارت هزاران مزدور عربستانی صحت داشته باشد این به معنای توان آنها برای نفوذ به ریاض و جده بوده و این جبهه ها به روی آنها باز است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رفع مشکل دوربین آیفون، 96میلیون‌تومان ناقابل!