حوادث رانندگی در جاده‌های ارتباطی استان مرکزی سه کشته برجا گذاشت


حوادث رانندگی در جاده‌های ارتباطی استان مرکزی سه کشته برجا گذاشت

اراک - ایرنا - رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: حوادث رانندگی در روز گذشته در جاده‌های ارتباطی این استان، سه کشته برجای گذاشت. 

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ " ایرج کهریزی " افزود: در نخستین سانحه رانندگی که روز گذشته بر اثر برخورد سه دستگاه خودروی پژو ۲۰۶، پراید و یک دستگاه کامیون در کیلومتر ۱۴ محور اراک –بروجرد رخ داد ، راننده و سرنشین خودروی پژو ۲۰۶ براثر شدت جراحات وارده در دم جان سپردند.

وی خاطرنشان کرد: کارشناس تصادفات پلیس راه علت این حادثه را توجه نکردن به جلو، از سوی راننده پراید نسبت به ۲ وسیله نقلیه دیگر بیان داشته است.

این مقام انتظامی بیان کرد: در سانحه ای دیگر که روز جاری بر اثر برخورد یک دستگاه خودروی سواری سمند با کامیون در کیلومتر۱۰ محور ازنا - اراک به وقوع پیوست، راننده خودروی سمند، براثر شدت جراحات وارده، در محل وقوع حادثه فوت شد.

سرهنگ کهریزی اظهار داشت: علت وقوع این حادثه از سوی کارشناس پلیس راه توجه نکردن به جلو، ناشی از خستگی و بی احتیاطی راننده سمند بیان شده است.

علل اغلب حوادث رانندگی برون شهری در استان مرکزی، توجه نکردن به جلو، در پی خستگی و خواب آلودگی راننده وسیله نقلیه است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد استان مرکزی به لحاظ شاخص مرگ و میر ناشی از تصادفات، در زمره پنج استان با آمار بالای قربانیان جاده‌ای است.
کارشناسان حوزه اجتماعی و دست اندرکاران حوزه حمل و نقل و پلیس راه استان مرکزی معتقدند که خطای انسانی رتبه نخست در بروز سوانح جاده‌ای در این استان را دارد.
بین ۷۰ تا ۸۰ درصد از حوادث رانندگی منجر به فوت این استان به دلیل خطاهای انسانی و رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی رخ می‌دهد.
۶۹۹۱/۳۰۷۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس