در تلاشی مهم برای افزایش جذابیت بلیزر جدید، شورولت اوایل سال جاری اعلام کرد این خودرو را با پیشرانهی جدید 2 لیتری توربو عرضه خواهد کرد. این پیشرانه در جایگاهی بین نسخهی پایهی 2.5 لیتری 193 اسبی و مدل 6 سیلندر 3.6 لیتری 308 اسبی قرار داشته و قدرت آن برابر با 230 اسب بخار است که از نظر قدرت اگرچه بین دو نیروگاه آهنین یاد شده قرار میگیرد اما قیمتگذاری آن چندانی طبیعی نبوده است.
گفته میشود قیمت پایهی بلیزر توربو برابر با 33,995 دلار است که خیلی بد نیست اما خبر رسیده تنها با پرداخت 500 دلار بیشتر میتوان مدل 6 سیلندر را انتخاب کرد. شما با این اضافه پرداخت ناچیز میتوانید 78 اسب بخار قدرت بیشتر را به دست آورده و الزامی به استفاده از بنزین سوپر نداشته باشید. شورولت قیمت رسمی بلیزر 2020 را بهصورت رسمی اعلام نکرده بنابراین منتظر بیانیهی رسمی شورولت دراینباره خواهیم ماند اما اگر چیزی اعلام نشود به احتمال زیاد همین خبر درست خواهد بود.
یکی از مهمترین موضوعات در این میان مصرف سوخت است. هنوز مصرف پیشرانهی توربوی بلیزر اعلام نشده اما مدل 2.5 لیتری مصرف سوخت 9.8 لیتری داشته درحالیکه مصرف مدل 6 سیلندر به 10.7 لیتر در هر صد کیلومتر میرسد. البته شورولت اکوئینکس که از پیشرانهی 2 لیتری توربو استفاده میکند مصرف ترکیبی 9.4 لیتری برای مدل دیفرانسیل جلو و مصرف 9.8 لیتری برای مدل چهار چرخ محرک دارد. بلیزر کمی بزرگتر از اکوئینکس بوده اما اگر مصرف هر دو مشابه هم باشد احتمالاً مشتریان به انتخاب این پیشرانه مشتاق خواهند شد.
در آینده خبرهای بیشتری از جزئیات این شاسیبلند خوشترکیب به گوش خواهد رسید. انتظار میرود بلیزر جدید از ماه آینده میلادی وارد نمایندگیهای فروش شود.