سپاه و بسیج از طرح‌های بومی محرومیت‌زدایی حمایت می‌کنند


سپاه و بسیج از طرح‌های بومی محرومیت‌زدایی حمایت می‌کنند

بیرجند - ایرنا - رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: نظر فرماندهی کل سپاه پاسداران این است که از پروژه‌های محرومیت‌زدایی بیش از گذشته حمایت و از طرح‌های بومی استان‌ها برای توسعه آنها به ویژه در مناطق محروم پشتیبانی شود.

سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی روز یکشنبه در آیین افتتاح سراسری ۶ هزار و ۲۵۰ پروژه زودبازده و عام‌المنفعه در کشور از طرح بزرگ خدمت‌رسانی همزمان ۴۰ هزار پروژه که در خراسان جنوبی انجام شد افزود: اجرای ۴۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در دهه فجر سال گذشته آغاز شد که ابتدای فتح قله‌ها برای رسیدن به توسعه قابل قبول و شایسته مردم در همه مناطق کشور است.

وی گفت: هفت درصد منابع جهان در اختیار ایران است و اگر به‌درستی به توانایی‌های خود توجه کنیم براساس بیانیه گام دوم که مبتنی بر این موضوع است با سرعت بیشتری بر محرومیت‌ها غلبه می‌کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: امیدواریم با وجود جنگ اقتصادی که دشمن بر این مرز و بوم تحمیل کرده با توجه به استعداد فراوان و نیروی خلاق، باانگیزه و جوانی که در کشور وجود دارد در بخش توسعه کشور در ابعاد مادی و معنوی موفق شویم.

وی اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در ۴۰ سال گذشته قدم‌های بسیار بلند و با عظمتی را برای توسعه کشور در مناطق مختلف برداشته است.

وی یادآور شد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در بسیاری از شاخص‌های توسعه از جمله علم و دانش در مرتبه پایین بودیم اما امروز این شاخص در کشور ما بسیار برجسته شده و سرعت رشد علم بسیار بالاتر از میانگین سرعت کشورهای توسعه یافته است.

سردار سلیمانی با اشاره به توسعه خدمات بهداشت و درمان و زیرساختی از جمله گازرسانی به روستاها گفت: کدام روستای ما قبل از انقلاب گاز داشت و امروز فقط بخش اندکی از روستاهای کشور گاز ندارند.

وی افزود: در سال‌های بعد از پایان جنگ تحمیلی رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند الگوهای توسعه باید به شکلی در کشور اجرا شود که محرومیت تولید نکند و محرومان زیر چرخ‌های توسعه له نشوند و از همان روزها معظم له توجه برنامه‌ریزان را به این نکته معطوف کردند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: اگر اجرای الگوهای توسعه متوازن نباشد و به بخش های مختلف به درستی توجه نکند عوارضی به دنبال دارد که امروز شاهد آن هستیم.

وی گفت: وقتی روستا یا مناطق کم برخوردار در اجرای الگوهای توسعه در محور توجه نباشند آن وقت باید مردم و دستگاه‌های انقلابی به میدان بیایند و به مدد مسئولان محلی و استانی بر اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی متمرکز شوند.

سلیمانی بیان کرد: این کار (محرومیت‌زدایی) انجام می‌شود و در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سازمان بسیج تا انتهای این مسیر در کنار مردم هستیم.

وی افزود: کسانی که مسئول برنامه‌ریزی هستند یک بار الگوهای توسعه را مرور کنند و اگر این الگوها در مرحله اجرا نقصی داشت آن نقص رفع شود و اگر از ابتدا در طرح‌ریزی اشکال وجود داشته و نقاط کم برخوردار دیده نشده است که باید به آن هم توجه شود.

وی گفت: با توجه به تدابیر رهبر معظم انقلاب، حضور مردم راهکار رفع هر مشکل است و سازمان بسیج مستضعفین با توسعه گروه‌های جهادی بسترسازی برای توسعه این گروه‌ها را در دستور کار قرار می‌دهد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: یکی از راه های مقابله با دشمن جنایتکار این مرز و بوم و آمریکا، خدمت به مردم است و در مکتب اسلام بعد از انجام واجبات به فرموده علمای بزرگ ما، از بزرگترین مستحبات خدمت به مردم است و ما افتخار داریم که در این عرصه هستیم.

وی افزود: برای ما خدمتگزاری به مردم افتخار بزرگی است و این برنامه‌ها فرصتی برای بیان مسئله ایجاد می‌کند که مواضع نهادهای انقلابی درخصوص خدمتگزاری و محرومیت‌زدایی بیان می‌شود.

۶ هزار و ۲۵۰ پروژه زودبازده، عام‌المنفعه و محرومیت‌زدا در سراسر کشور امروز (یکشنبه) با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین، استاندار خراسان جنوبی، دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، رئیس سازمان بسیج سازندگی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان در بیرجند به بهره‌برداری رسید.

تعداد پروژه‌های مربوط به استان خراسان جنوبی ۵۲۶ مورد است که به نمایندگی از ۶ هزار و ۲۵۰ پروژه سراسر کشور، احیا و مرمت یک قنات در روستای نیستان بخش القورات شهرستان بیرجند افتتاح شد.

۷۵۵۹*۳۰۲۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روسیه بزرگترین صادرکننده نفت به چین ماند