استاد موید؛ یکی از قله‌های درخشان ادب و فرهنگ گیلان


استاد موید؛ یکی از قله‌های درخشان ادب و فرهنگ گیلان

معاون فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی گیلان، استاد محمدحسین مهدوی را یکی از قله‌های درخشان ادب و فرهنگ گیلان دانست و گفت: دریافت نشان درجه یک هنری نشان‌دهنده نقش برجسته استاد موید در عرصه فرهنگ و هنر و ادب و عرفان است.

به گزارش ایسنا، حسین فرختار در دیدار کارکنان معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی گیلان با استاد محمدحسین مهدوی(م.موید)، تاریخ غنی و فرهنگ دیرپای کشور اسلامی ایران را خاستگاه مفاخر ارزشمند و بلندمرتبه دانست و اظهار کرد: چهره‌های علمی و فرهنگی و ادبی و مذهبی ایران در حوزه‌های مختلف علوم و فنون و طب و حکمت و فلسفه و معارف خدمات و آثار ارزنده‌ای از خود به جا گذاشته‌اند.

وی گسترش فرهنگ پاسداشت مقام و مرتبه گنجینه‌های علم و ادب و عرفان به منظور الگوبرداری از سبک زندگی این بزرگواران در محیط های علمی و دانشگاهی و انتقال آن به نسل جوان دانشجو را یکی از اولویت‌های معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی دانست و اضافه کرد: معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی گیلان مفتخر است که اقدام به برگزاری سلسله نشست‌هایی تحت عنوان «دیدار با مفاخر» کند تا با استفاده از ظرفیت‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی در راستای شناسایی و معرفی فرهیختگان، بزرگان، دانشمندان و اندیشمندان افتخارآفرین ایران‌زمین و دیار گیلان گامی موثر و مفید بردارد.

این مسئول فرهنگی استاد محمدحسین مهدوی را یکی از قله‌های درخشان ادب و فرهنگ گیلان دانست و گفت: دریافت نشان درجه یک هنری نشان‌دهنده نقش برجسته استاد موید در عرصه فرهنگ و هنر و ادب و عرفان است.

استاد محمدحسین مهدوی نیز در این دیدار از شعر به عنوان یک وسیله ارتباط جمعی یاد کرد و متذکر شد: مسئله هنر به نوعی زایش است و شاعر مانند مادری دلسوز باید به آراسته کردن فرزندش اهتمام ورزد.

وی کتاب «حسین علی» خود را به زبان فارسی دانست و خاطرنشان کرد: با وجود دشوار بودن خواندن عبارات فارسی در کتاب «حسین علی»، سعی کردم جوانان را با استفاده از زبان فارسی به عاشورا پیوند بزنم.

به گزارش ایسنا، استاد محمدحسین مهدوی متخلص به م.موید در هفتم تیرماه سال 1322 در نجف اشرف و از پدری لاهیجانی و مادری رودسری به دنیا آمد. از پدرش آیت‌الله حاج شیخ محمد مهدوی لاهیجی دیوان شعری به یادگار مانده است.

مجموعه شعرهای «مگر با لبخنده ماه»، «گلی اما آفتابگردان»، «تو کجاست؟»، «سیماب‌های سیمین»، «پروانه بی‌خویشی من»، «بی‌خوانش پرندگان»، «نرگس هنوز»، «سه بار می‌گویم گل سرخ»، «دستاس هنوز می‌چرخد»، «پندار آبی»، «به سپیدی تاج محل»، «درخشش شبانه سیب سیاه»، «غزلواره‌های هزار»، «آوند»، «ساعت هنوز گل سرخ است» و مجموعه نثر «حسین علی» تاکنون از موید به چاپ رسیده است. همچنین همگی این آثار در کتاب «کارهای شعری م.موید» گردآوری شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فرزند حمید نوری در سوئد بازداشت شد