تصاویر | لحظاتی تلخ از بمباران شهرهای ایران توسط عراق


تصاویر | لحظاتی تلخ از بمباران شهرهای ایران توسط عراق

سی و نه سال پیش در چنین روزهایی در حالی که تابستان آخرین روزهایش را سپری می کرد و دانش‌آموزان آماده می‌شدند تا سال تحصیلی جدید را آغاز کنند رژیم بعثی عراق خود را برای حمله به ایران آماده می‌کرد. عکس‌ها: فرارو

در ۳۱ شهریورماه ۱۳۵۹ صدام حسین دیکتاتور وقت عراق که از مدت ها قبل نقشه حمله به ایران را در سر می پروراند، تحولات داخلی ایران و انقلاب نوپای اسلامی را فرصتی برای دست اندازی به خاک ایران دانست و از هوا و زمین به کشور یورش آورد.

در طول ۸ سال جنگ تحمیلی رژیم صدام یکی از اصلی ترین روش های خود در جنگ را بر بمباران شهرها و مناطق مسکونی قرار داده بود و بارها با بمباران هوایی و موشکی مناطق غیر نظامی را هدف قرار می‌داد.


بخش قابل توجهی از شمار شهدای جنگ تحمیلی نه در میدان جنگ و در مقابل دشمن که در کوچه و خیابان، مدرسه و بیمارستان یا در خانه‌هایشان هدف بمب ها و موشک های رژیم بعث قرار می‌گرفتند؛ آنگونه که ۱۵۹۵۹ تن از مردم غیرنظامی در جریان حملات هوایی عراق به مناطق مسکونی به شهادت رسیدند.

حملات عراق به مناطق مسکونی که به عنوان یکی از جنایات جنگی صدام در ۸ سال جنگ تحمیلی برشمرده می شود از روز سوم جنگ و در اهواز آغاز شد. ۱۰ روز پس از آن دزفول نیز توسط ۴ فروند میگ عراقی بمباران شد و ۷۰ تن از مردم کشته و ۳۰۰ تن زخمی شدند.

رژیم صدام در کنار این بمباران‌های هوایی حملات موشکی را نیز به شهرهای ایران آغاز کرد و تلفات سنگین جانی و مالی به کشورمان وارد کرد.

61282

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چندرسانه ای

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(ویدئو) لحظه هدف قرار گرفتن چند ریز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند هوایی