2 واحد مرغداری غیرمجاز در مریوان پلمب شد


2 واحد مرغداری غیرمجاز در مریوان پلمب شد

سنندج - ایرنا - 2 واحد مرغداری غیرمجاز در مریوان با شکایت شبکه دامپزشکی این شهرستان بدلیل عدم رعایت موازین بهداشتی پلمب شد.

مدیر کل دامپزشکی کردستان عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این واحدهای مرغداری بدلیل اقدام‌ به جوجه ریزی به صورت غیرمجاز با شکایت شبکه دامپزشکی مریوان و دستور مقام قضایی پلمب شدند.
مجتبی ورمقانی اضافه کرد: جوجه ریزی غیر مجاز خطر شیوع بیماری مشترک آنفولانزای فوق حاد پرندگان را بدنبال دارد و نیروهای دامپزشکی در این راستا تمام واحدها و مراکز پرورش مرغ را زیر نظر دارند.
وی یادآور شد: در نیمه نخست سال جاری ۲۵ واحد تهیه و عرضه مواد خام دام و طیور در این استان پلمب شد.
ورمقانی با اشاره به اینکه دامپزشکی کردستان از تمام واحدهای غیرمحازی که اقدام به اخذ مجوزهای قانونی کنند حمایت می کند، گفت: امسال در این راستا یک واحد بسته بندی گوشت مرغ پس از اخذ مجوزهای خود به چرخه تولید بازگشته است.
جمعیت دامی استان کردستان حدود ۲ میلیون و ۲۱۰ هزار راس دام سبک (گوسفند و بز) و ۲۰۰ هزار راس دام سنگین (گاو و گوساله) است.
هم اکنون در این استان ۷۶۸ واحد پروش طیور شامل مرغداری گوشتی، تخم گذار و جوجه ریزی، پرورش بوقلمون، شترمرغ و سایر با ظرفیت سالانه ۱۷ میلیون و ۵۰۴ هزار و ۵۴۹ قطعه فعال است.
استان کردستان یکی از مناطق دام خیز و دامپرور کشور محسوب می شود که سالانه حدود ۲۴ هزار تُن گوشت قرمز و ۱۸۱ هزار تن شیر از دام های استان تولید می شود.
۷۳۴۹/۹۱۰۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد