جشنواره غذاهای محلی در سقز برگزار شد


جشنواره غذاهای محلی در سقز برگزار شد

سنندج - ایرنا - نخستین جشنواره غذاهای محلی در روستای سرا شهرستان سقز به مناسبت هفته جهانی سالمند با حضور سالمندان و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

رئیس اداره بهزیستی سقز عصر یکشنبه در حاشیه برپایی این جشنواره گفت: هدف از برگزاری جشنواره معرفی غذاهای محلی منطقه است که به دست فراموشی سپرده شده که با برگزاری جشنواره و حضور بانوان سالمند بار دیگر شاهد پخت و طبخ غذاهای سنتی و محلی هستیم.

عبدالله رحیمی با بیان اینکه این جشنواره می تواند در توانمدسازی سالمندان و نقش آنها در جامعه بسیار موثر باشد، افزود: جشنواره غذاهای محلی و سنتی برای رهایی از گوشیه گیری و عدم تحرک و ایجاد نشاط سالمندان با اسقبال خوبی برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در این جشنواره ۲۰ بانوی سالمند اهل روستای سرا حضور داشتند، یادآور شد: غذاهای سنتی و محلی همچون دولمه، شلم، دوینه، تره کباب، برویشین و پرپوله که با دست های پر مهر سالمندان تهیه شده بود به نمایش گذاشته شد.

وی اضافه کرد: در این جشنواره بیش از ۲۰ نوع غذا و پیش غذا، در معرض دید قرار گرفت و با نظر داوران از سه آشپز برتر در این جشنواره به نام های خدیجه احمدزاده، مریم شریفی و شکوفه خانم قدردانی شد و به سایر شرکت کنندگان نیز جوایزی اهدا شد.

جشنواره غذاهای محلی در سقز برگزار شد

رحیمی به توانایی و استعداد های هنری بانوان سالمند اشاره کرد و افزود: تعداد زیادی بانوی سالمند در سقز وجود دارد که به فعالیت های همچون خیاطی و خطاطی مشغول هستند و تعدادی هم با دستگاه های سبزی خُردکن مشغول کار هستند.

رئیس اداره بهزیستی سقز گفت: این جشنواره با همکاری مرکز بهداشت، بنیاد فرزانگان، خیرین و مدیریت جایگاه تفریحی شاندیز برگزار شد که کاری ارزشمند در راستایی تقدیر از مقام سالمند بود و مورد توجه سالمندان نیز قرار گرفت.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

۷۳۴۵/۹۱۰۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کنایه معاون رئیسی به ادعای یک رسانه عربی