تمام ساحت های شش گانه تربیتی دانش آموزان مورد توجه قرار گیرد


تمام ساحت های شش گانه تربیتی دانش آموزان مورد توجه قرار گیرد

بندرعباس- ایرنا- باید تمام ساحت های شش گانه آموزشی و تربیتی دانش آموزان به موازات همدیگر مورد توجه قرار گیرد و مدارس، مسوول تربیت همه جانبه باشند.


مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: ساحت تربیتی اعتقادی، عبادی و اخلاقی، اقتصادی و حرفه ای، علمی و فناوری، اجتماعی وسیاسی، زیستی و بدنی و شناختی وهنری از ساحت های شش گانه در حوزه تعلیم و تربیت دانش آموزان است.
موسی دادی زاده سرخایی عصر یکشنبه در نشست با مدیران مدارس شهرستان میناب افزود: آموزش دانش آموزان نباید تک ساحتی و تک بعدی باشد بلکه بایستی در کنار علم آموزی و کسب دانش، در سایر زمینه های تربیتی نیز رشد کنند.
وی بیان داشت: درمدرسه تنها مسوول معدل و نمره دانش آموزان نیستیم بلکه باید بدنبال آن باشیم که معنویت درکنارآموزش رشد یابد.
این مسوول با انتقاد ازدیدگاه جامعه و خانواده ها به آموزش و ارتقای تک بعدی دانش آموزان، افزود: تاکنون تنها ساحت آموزشی دانش آموزان مورد توجه والدین قرار گرفته و به مسائل مهمی همچون معنویت، نماز، ادب، زیبا شناختی، تربیت بدنی، تربیت اجتماعی، مسائل زیست محیطی و طبیعت کمتر پرداخته شده است.
مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان، مهارت های زندگی در جامعه امروز را از اولویت های آموزش در مدارس برشمرد و یادآورشد: طبق فرمایش رهبر فرزانه انقلاب در نشست با معلمان سراسر کشور، دستگاه تعلیم و تربیت باید زمینه ای فراهم سازد که کسب مهارت در اولویت قرار گیرد و آموزش های مهارتی در کلاس درس افزایش یابد.
وی گفت: آموزش و پرورش هرمزگان در سال تحصیلی جدید شعار «پوشش تحصیلی، ارتقاء کیفیت آموزشی و آموزش تمام ساحتی» را آغاز کرده که این مهم برگرفته از گام دوم انقلاب در مسیرتوسعه پایدار وبنا برفرمایش مقام معظم رهبری و مطابق سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش است .
دادی زاده نقش مدیران مدارس را در اجرای برنامه تحول نظام تعلیم و تربیت کشور مهم دانست و گفت: کانون تحول مدرسه، مدیر مدرسه است و وجود مدیران پرتلاش، خلاق و پویا می تواند مسیر تحقق برنامه های مدرسه را به سوی پیشرفت تغییر دهد.
وی اضافه کرد: در کنکور ۹۸ دختران هرمزگان سه برابر و پسران یک و نیم برابر نسبت به سال گذشته، رشد در جایگاه و تراز علمی داشتند که نتیجه آن کسب حداکثری سهمیه دانشگاه فرهنگیان برای نخستین بار در استان بود.
در سال تحصیلی جدید(۹۸-۹۹) ۳۸۱هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در هرمزگان مشغول به تحصیل شدند.

۷۱۹۵/۶۰۴۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403