آموزه‌های دفاع مقدس راهگشا در جنگ اقتصادی


آموزه‌های دفاع مقدس راهگشا در جنگ اقتصادی

کرمان - ایرنا - امروز که کشور چون دوران دفاع مقدس در شرایط جنگ نابرابر اقتصادی قرار گرفته بطور قطع یقین حرکت در مسیر آموخته‌ها و آموزه های آن دوران درخشان همدلی و مقاومت می‌تواند دگر بار ساز موفقیت و پیروزی را در دیار ایران اسلامی کوک کند.

مسئولان و تصمیم گیران حوزه های مختلف در استان کرمان با تکیه بر فرهنگ عاشورایی دوران دفاع مقدس بر این باورند که راه گذر از این گردنه پر مشقت اقتصادی آگاهی بخشی بیشتر نسل جوان از آنچه که در دوران دفاع مقدس گذشته و فراخوانی آحاد مردم بخصوص نسل پر انرژی جوان امروزی به فعالیت و پشتکار هر چه بیشتر در عرصه کار و تولید است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

آنان همچنین معتقدند که تجربه های چند دهه گذشته انقلاب اسلامی بخوبی نشان داده که با یکدلی و همراهی و پرهیز از تفرقه می توان خاکریزها و موانع ایجاد شده از سوی دشمنان را یکی پس از دیگری فتح کرد و بار دیگر همچون دوران دفاع مقدس، پیروزی در جنگ اقتصادی را هم رقم زد و جشن گرفت.

توفیق در جنگ اقتصادی نیاز به مشارکت همه جانبه دارد

استاندار کرمان، همکاری و مشارکت از آموزه های قرآنی و اندوخته های اخلاقی دوران دفاع مقدس را برای دستیابی به اهداف عالیه موثر می داند و می گوید: پیروزی ما در جنگ نظامی و فیزیکی با مشارکت و همکاری همه مردم و تمامی اقشار محقق شد لذا موفقیت در جنگ اقتصادی نیز نیاز به مشارکت همگان دارد.

آموزه‌های دفاع مقدس راهگشا در جنگ اقتصادی

محمدجواد فدائی افزود: جنگ تحمیلی مبنای عقیدتی داشت و رزمندگان ما برای دفاع از نظام اسلامی و اسلام حضور یافتند و محور دفاع ما نیز آیات قرآنی بوده است.

وی با اشاره به این مطلب که به شدت درگیر جنگ اقتصادی هستیم، اظهارداشت: آموزه های دوران دفاع مقدس باید در جنگ اقتصادی و دفاع از حاکمیت نظام و کشور مورد استفاده قرار گیرد.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: بر اساس آموزه های قرآنی در کنار اعتقاد به یک موضوع، باید دیدگاه های خود را بیان کنیم و به عنوان مثال می توانیم اسرائیل را متجاوز و اشغالگر بدانیم و آن را مطرح نکنیم و در این صورت مشکلات ما نیز کمتر می شود اما بر اساس آموزه های قرآنی، باید مواضع سیاسی و دیدگاه های نظام را مطرح کرد و در تداوم این راه استقامت، پایداری و مقاومت کرد.

فدائی عنوان کرد: همانگونه که در دوران دفاع مقدس استقامت کرده و به پیروزی رسیده ایم، در جنگ اقتصادی نیز باید استقامت داشته باشیم.

وی اظهارداشت: جامعه باید خود را برای مقاومت در این جنگ آماده کند و اگر این استقامت وجود داشته باشد خداوند ما را تنها نخواهد گذاشت و خداوند نیروهای مثبتی را برای پیروزی در این جنگ و دور کردن ترس و حزن به سوی ما خواهد فرستاد.

فدائی تاکید کرد: اگر می خواهیم در جنگ اقتصادی کنونی که بر کشور تحمیل شده، موفق شویم نیاز به مشارکت و همکاری همه جانبه داریم و در ادامه باید استقامت داشته باشیم و ترس و حزن نیز نداشته باشیم.

استاندار کرمان با اشاره به این مطلب که برای ایستادگی و مقاومت در برابر تحریم هایی که به ما تحمیل شده و مشکلاتی که ایجاد شده نیاز به همکاری و مشارکت داریم، گفت: به عنوان نمونه کارخانه تولید خودرو به دلیل تحریم موفق به ورود برخی قطعات نمی شود و از آنجا که خودروها پیش فروش شده از این رو به مشتری گفته یا خودروی جایگزین میدهیم و یا هزینه پرداختی به اضافه رشد قانونی آن را پس می دهیم، اما مشتری قبول نمی کند و این موضوع به معنای عدم مشارکت برای عبور از شرایط جنگ اقتصادی است.

فدائی با تاکید بر این مطلب که یکی از مشکلات ما موضوع اشتغال است، گفت: دولت تمام توان خود را برای ایجاد اشتغال به کار گرفته است و برنامه های خوبی در این زمینه دارد و در این راستا مردم نیز باید به دولت کمک کنند و افراد دارای تخصص با افراد دارای تمکن مالی و یا دارندگان شرایط دریافت تسهیلات اشتغال زا در کنار یکدیگر قرار گیرند تا فعالیت های اقتصادی و اشتغال زا رونق گیرد.

اهتمام به تجربه های دوران دفاع مقدس راهگشاست

ارشد نظامی آجا و فرمانده قرارگاه منطقه ای نیروی زمینی ارتش در جنوب شرق گفت: دوران دفاع مقدس از برجسته ترین نقاط تاریخ انقلاب اسلامی ایران به شمار می رود که تجربه های این دوران در بخش های مختلف می تواند در شرایط کنونی جنگ اقتصادی راهگشا باشد.

آموزه‌های دفاع مقدس راهگشا در جنگ اقتصادی

امیر مهدی معمار باشی با تاکید بر اینکه در شرایط امروزی بیش از هر زمان دیگر نیازمند هوشیاری و دقت عمل هستیم تصریح کرد: حراست از مرزهای جمهوری اسلامی ایران و ارزش های پاک انقلاب اسلامی و تبعیت از رهبری نکات ارزشمندی است که از شهدا به یادگار مانده است.

امیر معمار باشی خاطرنشان کرد: آموزه های دوران دفاع مقدس، موجب شدکه هشت سال دفاع مقدس برای ما به فرصت بزرگ باشد و شعار ما می توانیم را به منصه ظهور برسانیم.

ارشد نظامی آجا گفت: ایران اسلامی درس گرفته از مدرسه دفاع مقدس است و امروز در کشور جوانان و نخبگانی که در دوران دفاع مقدس رشد یافتند، با تلاش و کوشش خود موجب رسیدن به قله خود کفایی و خوداتکایی در همه عرصه ها شده اند و اقتدار و ارتقای توان رزمی کشور یکی ازدستاوردهای دوران دفاع مقدس به شمار می رود.

امیر معمارباشی گفت: امروز جوانان برومندی در کشور جا پای رزمندان دوران دفاع مقدس گذاشته اند و نخواهند گذاشت پرچم پر افتخار دوران دفاع مقدس بر زمین افتد و با حمایت و تبعیت محض از رهبری این پرچم را به دست صاحب اصلی آن امام عصر (عج) خواهیم رساند.

ضرورت پاسخگویی به سئوالات نسل جوان پیرامون دفاع مقدس

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان بر پاسخگویی به سئوالات نسل جوان درباره دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: دستاوردهای این دوران نیز باید به شکلی ملموس به نسل جوان ارائه شود تا مقدمات حضور هر چه بیشتر این نسل در همراهی با بدنه دولت و نظام در عرصه های افاقتصادی و کار و تلاش فراهم شود.

آموزه‌های دفاع مقدس راهگشا در جنگ اقتصادی

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی افزود: یک نسل بی نظیر در دوران دفاع مقدس به سرعت آرایش گرفت و فرماندهان و سربازان به خوبی آماده شدند و در جنگ اقتصادی نیز به سرعت باید آرایش جنگی گرفت تا در این جنگ نیز به پیروزی دست یابیم.

وی با اشاره به اینکه چرا می گوئیم جنگبشرایط کنونی است یشتر که لاز تحمیلی؟ چرا به کشور ما حمله کردند؟ و چرا به کشورهای دیگر حمله نکردند از سئوالات جوانان در رابطه با دفاع مقدس است، تاکید کرد: در دوران کنونی که رزمندگان دفاع مقدس هستند باید مبانی دفاع مقدس و آنچه در این دوران رخ داده است را نوشت و از نظرات افرادی که در جبهه ها حضور داشته اند، استفاده کرد تا این کتاب ها به عنوان مرجع مورد استفاده نسل های بعد قرار گیرد.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه دستاوردهای دفاع مقدس برای ما محسوس است و نسل بعد باید با این دستاوردها آشنا شوند، تاکید کرد: امنیت امروز کشور ما رهاورد دوران دفاع مقدس است.

همدلی و توان افزایی زمینه ساز کارهای بزرگ

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، و تاکید بر اینکه وظایف و تکالیف سنگینی در این مقطع از انقلاب بر عهده همه دلسوزان نظام و انقلاب است ادامه داد: همدلی، صمیمیت، برادری و الفت موجود، زمینه ساز کارهای بزرگ تر و قویتری خواهد بود و امیدواریم این روند ادامه یابد و بتوایم وظایف محوله را هر چه بهتر انجام دهیم.

سردار غلامعلی ابوحمزه گفت: در مجموعه سپاه اعتقاد داریم که همه ما در یک کشتی نشسته ایم که هدف و غایت آن مشخص است و همه باید تلاش کنیم که آن را به هدف نهایی آن که تحقق عدالت جهانی است، برسانیم.

آموزه‌های دفاع مقدس راهگشا در جنگ اقتصادی

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: در سپاه و بسیج بر این اعتقاد و باور هستیم که باید از ظرفیت های این مجموعه برای کمک به دولت و دستگاه های اجرایی استفاده کنیم و الان نیز اعلام می کنیم در هر بخش که امکان کمک باشد، ورود خواهیم کرد تا کارها قوی تر و وسیع تر انجام شود زیرا سپاه و بسیج متعلق به نظام و مردم هستند و ظرفیت های بسیار خوبی در این حوزه ها وجود دارد.

سردار ابوحمزه با تاکید بر این مطلب که باید از ظرفیت های سپاه و بسیج به خوبی استفاده کرد، گفت: محوریت کارها در نظام جمهوری اسلامی را ولایت می دانیم و فصل الخطاب و عامل اصلی نگهدارنده این نظام در چهار دهه گذشته، تبعیت از ولایت بوده است.

وی با اشاره به اینکه استفاده از دیدگاه های مختلف موجب رشد، تعالی و بالندگی نظام جمهوری اسلامی می شود، اظهارداشت: سلایق، دیدگاه ها و احزاب با هر گرایش و دیدگاه محترم هستند و باید زمینه رشد آنها را در چارچوب قوانین فراهم کرد و در این رابطه باید براساس معیارها حرکت کرد. فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز تاکید کرده اند که باید میدان را برای نیروهای ولایی باز کرد تا بر اساس مدیریت جهادی خدمات بهتری به مردم ارائه شود.

سردار ابوحمزه با تاکید بر این مطلب که هر چه از دیدگاه ها و نظرات مختلف استفاده کنیم نتیجه آن رشد و تعالی و بالندگی نظام خواهد بود، گفت: استان کرمان با دارا بودن استعداد نیروی انسانی، منابع، تکنولوژی، منابع طبیعی در تمامی عرصه ها در کشور حرف برای گفتن دارد و باید با ایجاد هم افزایی و افزایش تعاملات، به جایی رسید تا این استان در عرصه های مختلف به رتبه های بالا دست یابد.

وی موضوع خودباوری را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: همانگونه که در دوران دفاع مقدس توانستیم با خودباوری به فتح دست یابیم باید باور کنیم که می توانیم در جنگ اقتصادی پیش رو با اقدامات فرهنگی و تبلیغی مطلوب میدان را برای کار و تلاش بیشتر باز کنیم.

۵۰۵۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا