سازه و تاسیسات تصفیه‌خانه‌های گرمی و خلخال مستهلک است


سازه و تاسیسات تصفیه‌خانه‌های گرمی و خلخال مستهلک است

مدیرکل دفتر نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: سازه و تأسیسات تصفیه‌خانه‌ شهرهای گرمی و بیله‌سوار مستهلک شده و ادامه روند فعالیت آنها باید بازنگری شود.

به گزارش ایسنا، وکیلی در بازدید کارگروه ارتقا تصفیه‌خانه‌های فاضلاب کشور از تصفیه‌خانه‌های فاضلاب خلخال و گرمی اظهار کرد: بیش از 15 سال از فعالیت این تصفیه‌خانه‌ها می‌گذرد و با مستهلک شدن تاسیسات آنها قطعا عوارضی برای مردم به دنبال خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: ادامه فعالیت این تصفیه‌خانه‌ها در صورت اجرای فرایند ارتقا میسر است.

مدیر کل دفتر نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ادامه داد: با توجه به اینکه مطالعات ارتقای تصفیه‌خانه‌های فاضلاب گرمی و خلخال در شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل انجام شده است، این مطالعات باید توسط کارگروه ارتقای تصفیه‌خانه‌های فاضلاب کشور تصویب شود.

وکیلی گفت: اعضای این کارگروه از این تصفیه خانه بازدید کرده و در خصوص ارتقای این تاسیسات با حداقل خسارت و ضرر و همچنین اثرات منفی تصمیم‌گیری خواهند کرد.

وی تصریح کرد: نیاز است تا در خصوص منابع مالی برای ترمیم این تاسیسات و ارتقای این طرح‌ها مسئولان استانی کمک مالی در نظر بگیرند تا در اسرع وقت نسبت به مطالعه و ارتقای سیستم این تصفیه‌خانه‌ها اقدام شود

مدیر کل دفتر نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به بازدید اعضای کارگروه از شبکه فاضلاب شهرک ولیعصر گرمی نیز اشاره کرد و افزود: از لحاظ جغرافیایی شهرک ولیعصر نسبت به تصفیه‌خانه فاضلاب و شبکه فعلی گرمی در موقعیت پایین‌تری قرار گرفته و براساس مطالعات مشاور ضروری است بعد از اجرای شبکه که حدود 5/13 کیلومتر است و 5/3 کیلومتر آن اجرا شده نسبت به ایجاد پکیج تصفیه در این شهرک اقدام شود.

وکیلی وی در پایان اظهار امیدواری کرد؛ با مساعدت مسئولان استانی و نمایندگان مجلس در خصوص تأمین اعتبار مورد نیاز برای ارتقای تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهرهای گرمی و خلخال مساعدت لازم انجام شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مبتلایت باشم