جسد غریق همدانی از رودخانه سیمره ایلام گرفته شد


جسد غریق همدانی از رودخانه سیمره ایلام گرفته شد

ایلام - ایرنا - جسد مرد 22 ساله همدانی که در رودخانه سیمره استان ایلام در حوزه شهرستان چرداول غرق شده بود با تلاش بهمن پرورش غواص کرمانشاهی پس از سه روز از رودخانه گرفته شد.

یه گزارش ایرنا، این مرد ۲۲ ساله همدانی روز جمعه پنجم مهرماه جاری در حین تلاش برای نجات برادر ۲۰ ساله خود به دلیل عدم مهارت به فنون شنا در رودخانه سیمره غرق شده و جسد وی به علت شدت جریان آب مفقود شد.

از آنروز تا کنون عملیات امداد و نجات برای یافتن جسد وی ادامه داشت تا اینکه امروز دوشنبه هفتم مهرماه با تلاش غواص خیرکرمانشاهی جسد وی از رودخانه سیمره گرفته شده و به خانواده نگران و داغدارش تحویل داده شد.

غواص کرمانشاهی در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: جسد غریق همدانی را پس از یک شبانه روز جستجو در آب‌های خروشان رودخانه سیمره یافتم تا نگرانی و بیقراری خانواده داغدار وی پایان یابد.

بهمن پرورش اظهار کرد: با بررسی شرایط رودخانه و پس از یک روز تلاش جسد این جوان ۲۲ ساله در زیر پل سیمره از آب گرفته شد.

این غواص و امدادگر اهل استان کرمانشاه افزود: مدت ۱۹ سال است که در زمینه امدادرسانی به هموطنان در حوادث مختلف از جمله سیل، آتش سوزی و نجات کوهستان در تمامی مناطق کشور فعالیت می‌کنم و از ابتدای سال جاری تا کنون جسد ۴۶ غریق را در سراسر کشور از آب بیرون کشیده‌ام که چهار غریق آن مربوط به استان ایلام است.

وی با بیان اینکه تمامی امکانات امدادی را با هزینه شخصی خودم تهیه کرده‌ام خواستار کمک و حمایت مسئولان شد.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام نیروی انتظامی شهرستان چرداول یک خانواده همدانی جهت زیارت به امام‌زاده محمد(ع) شهرستان کوهدشت عزیمت کرده بودند و در حین برگشت در کنار رودخانه سیمره جهت استراحت توقف کردند که یکی از اعضای این خانواده که جوانی ۲۲ ساله بود به علت ناآشنایی با فنون شنا در رودخانه سیمره غرق شد.

رودخانه سیمره، بزرگترین رودخانه استان ایلام است که مرز جغرافیایی استان ایلام را از استان لرستان که همسایه شرقی است، متمایز می‌کند.

سرچشمه این رودخانه در استان‌های همدان و کرمانشاه است که شاخه‌هایی از آن به نام‌های گاماسیاب در همدان، قره‌سو در کرمانشاه و سیمره در لرستان و ایلام معروف هستند.

این رودخانه در منطقه عمومی هلیلان وارد خاک استان ایلام می‌شود و رودخانه های چرداول، جزمان، شیروان، کلم، سیکان، دره شهر، سیاه گاو و کشکان به آن متصل شده و از پل معروف و باستانی گاومیشان عبور می‌کند.

این رودخانه با عبور از دل رشته کوه‌های زاگرس در غرب کشور از سمت شمال به جنوب، در مسیر جریان خود دلتای وسیعی را تشکیل می‌دهد که از قرن‌ها پیش محل سکونت ایرانیان باستان بوده است.

رود سیمره در میان بومیان منطقه به آب خشمگین معروف است و در گذشته به خواب، خواسپ و اوکنی شهرت داشته است.

شهرستان ۷۰ هزار نفری چرداول به مرکزیت شهر سرابله در ۳۰ کیلومتری ایلام قرار دارد.

۶۰۳۲/۶۰۳۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط