گوشه‌هایی از دستاورد عملیات نصر من الله


در این تصاویر تسلیحات و تجهیزات غنیمت گرفته شده ، صدها اسیر، کارت های شناسایی برخی اسرا با ملیت های مختلف و حتی پرچم داعش مشاهده می شود

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ، شبکه تلویزیونی المسیره گوشه هایی از دستاورد نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن را در عملیات غافلگیر کننده نصر من الله به نمایش گذاشت.

در تصاویری که از این عملیات منتشر شده اجساد کشته شدگان ، تسلیحات و تجهیزات قابل توجه به غنیمت گرفته شده ، صدها نفر که در جبهه های مختلف عملیاتی به اسارت در آمدند ، لوازم شخصی به ویژه کارت های شناسایی برخی از اسرا با ملیت های مختلف و حتی پرچم گروه تروریستی داعش به عنوان بخشی از وسایل همراه اسرا مشاهده می شود.
در بخشی از این گزارش برخی از اسرا می گویند : به خدا قسم مجبور به حضور در جبهه های جنگ بودیم.
اسیری دیگر که یکی از مبارزان یمنی در حال بانداژ کردن دستان زخمی اوست خود را محمد العسیری معرفی می کند و می گوید از جنوب است. مبارز یمنی می پرسد کدام جنوب؟ می گوید جنوب عربستان . او می گوید چنین تبلیغ می کردند که با دشمنان ما ، دشمنان دین و دشمنان خدا بجنگید.
دیگری با سری بانداژ شده خود را احمد عبدالله العسیری معرفی می کند و می گوید از العسیر عربستان است. به ما می گفتند جنگ شما جنگ با دشمنان خداست.

عملیات «نصر من الله» بزرگترین رسوایی آل سعود

عملیات «نصر من الله» معنای دقیق این عبارت است که می گوید «یمن، گورستان متجاوزان است».
حمید رزق، مدیر بخش سیاسی شبکه المسیره در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت : نظام عربستان ترکیبی از نفت و شلاق و زندان (کنایه از اوضاع ملتهب داخلی، فشار و سلطه امنیتی) است و درصورتی که این اوضاع تشدید شود و اقتدار امنیتی این کشور از بین برود، آن زمان می توانیم بگوییم نظام خاندان عقب مانده سعودی سقوط کرده است. این اتفاق هر لحظه ممکن است بیفتد. در آینده شاهد تحولات فراوان خواهیم بود.
تحقیر یک نظامی یا به نمایش گذاشتن نظامیان و یگان های نظامی در وضعیت فروپاشی و شکست ؛ آن گونه که در عملیات «نصر من الله» مشاهده کردیم، رسوایی و خفت در عرصه سیاست و سقوط نظام ها و سرانی است که پشت آن نظامیان و مزدوران ایستاده اند.
عملیات «نصر من الله» معنای دقیق این عبارت است: «یمن، گورستان متجاوزان است.»
درباره عملیات آرامکو مدعی شدند ایران پهپادها را فرستاده است... بسیار خوب؛ اما درباره عملیات «نصر من الله» چه حرفی مانده است که بزنند؟
بنابر برخی اطلاعات، نظام سعودی صبح دیروز از طریق میانجی گران غربی پیام هایی ارسال کرده و خواستار متوقف شدن پخش تصاویر مرحله نخست عملیات «نصر من الله» شده است؛ عملیاتی که یکی از بزرگترین و مهم ترین رسوایی های نظامی آل سعود در مسیر مناقشه تاریخی با مردم یمن محسوب می شود.
نظام عربستان از طریق میانجی گران غربی پیشنهاد مبادله اسرای سعودی در عملیات «نصر من الله» را مطرح کرده و از اسیران مزدور و فریب خورده سخنی به میان نیاورده است.
برخی اطلاعات دیگر حاکی از آن است که پیش از به نمایش گذاشه شدن تصاویر عملیات «نصر من الله»، آمریکا و انگلیس تلاش کرده اند با هیئت ملی حاضر در مسقط ارتباط برقرار کنند و انتظار می رود این عملیات نظام سعودی را وادار کند لجبازی و انکار واقعیت تلخ وضعیت خود را در میدان های متفاوت رویارویی با مردم یمن کنار بگذارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا