مشق احسان فرصتی برای کاهش وابستگی به لذت‌های دنیوی است


مشق احسان فرصتی برای کاهش وابستگی به لذت‌های دنیوی است

سنندج - ایرنا - نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اجرای پویش مردمی مشق احسان و کمک به دانش آموزان بی بضاغت مناطق محروم کشور گفت: اجرای ای طرح فرصتی مناسب برای کاهش وابستگی انسان به لذت‌های دنیوی است.

آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی روز دوشنبه در آیین آغاز پویش مردمی مشق احسان در سنندج اظهار داشت: کمک به نیازمندان در هر حوزه‌ایی و تلاش برای رفع مشکلات آنان به وفور در قرآن و آموزه‌های دینی بیان شده و یک امر واجب است.

وی با بیان اینکه مشق احسان از خود احسان زیباتر است، افزود: فرهنگ احسان و نیکوکاری و کمک به همنوع و تلاش برای برقراری عدالت اجتماعی باید در بین آحاد مختلف جامعه نهادینه شود و به این موضوع در قرآن و آموزه های دینی تاکید و سفارش شده است.

نماینده ولی فقیه در کردستان اضافه کرد: مشق احسان فرصتی مناسب برای کاهش دلبستگی و وابستگی به لذت های دنیوی است و علاوه بر آن روحیه تعاون، همکاری و همبستگی را در میان افراد جامعه افزایش می‌دهد.
وی یادآور شد: اجرای این طرح علاوه بر اینکه زمینه خوشحالی عده ای را در مناطق محروم کشور فراهم کرده با استفاده از کالاهای ایرانی به رونق اشتغال و تولید داخلی نیز کمک کرده است.
آیتالله حسینی شاهرودی افزود: نظام و دولت از طرق مختلف در صدد اجرای عدالت اجتماعی و کمک به محرومان و نیازمندان جامعه هستند اما این اقدامات نمی‌تواند جای وظیفه و رسالت مردم را پُر کند چرا که تجربه ثابت کرده هر موضوعی که مردمی شد لذت بخش تر است و منجر به رفع سریعتر مشکلات می‌شود.

وی اظهار داشت: دشمنان با تحریم ها می خواستند که عرصه را بر مردم کشورمان تنگ کرده و آنان را از صحنه خارج کنند اما مردم خود برای رفع مشکلات پای کار آمده و بار دیگر دشمنان را ناکام می‌گذارند.

امام جمعه موقت سنندج نیز در این آیین گفت: امام راحل(ره) با تاسیس نهادهای حمایتی همانند کمیته امداد و ستاد اجرایی زمینه کمک به محرومان جامعه را فراهم کردند.

ماموستا سید احسن حسینی افزود: امروز خدمات این نهادهای حمایتی نشان می‌دهد که خدمات و دلسوزی های امام راحل(ره) برای این ملت همچنان ماندگار است و رهبر حکیم و فرزانه انقلاب نیز این راه را با قدرت ادامه می‌دهند.

وی یادآور شد: تا چنین مردم تابع قرآن و سنتی در این کشور وجود دارد که از رهبر معظم خود اطاعت می‌کنند این نظام و حکومت همچنان پیروز و موفق و ملتش عزتمند، سعادتمند و مقتدر خواهد بود.

در این آیین تعدادی از فرزندان شهدا تجلیل و محموله های نوشت افزار شامل سه هزار بسته که از سوی ستاد اجرایی فرمان ح ضرت امام (ره) تهیه شده بود به نقاط محروم استان کردستان ارسال شد.
۷۳۴۸/۹۱۰۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اکثریت زنان متاهلِ شاغل دو شغله هستند / زهرا نژادبهرام: چند شغله بودن زنان موجب تشدید ا...