توزیع سه هزار عروسک نمدی دربین کودکان زائر اربعین


 توزیع سه هزار عروسک نمدی دربین کودکان زائر اربعین

بروجردی، خدمت به زائرین اربعین را نوعی عشق دانست و گفت: ساخت و توزیع سه هزار عروسک نمدی برای کودکان زائر اربعین جهت تشویق این نونهالان به همت موکب خدام الحسین (ع) فریدونکناریکی از فعالیت های این موکب است.

«لیلا بروجردی»، امروز (دوشنبه 8 مهر) به خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری گفت: دو سال به عنوان مدیر بخش خواهران موکب خدام الحسین (علیه السلام) فریدونکنار و خادم این موکب به اربعین حسینی، اعزام می شود.

عضو کانون فرهنگی و هنری سید الساجدین مسجد امام سجاد (علیه السلام) فریدونکنار اظهار کرد: 120 نفر در سال جاری خادم این موکب هستند که به حدود سه هزار زائر اربعین در سه وعده غذایی، اطعام دهی می کنند و همچنین اسکان و خدمات پزشکی را ارائه می دهند.

بروجردی بیان کرد: مکان استقرار موکب خدام الحسین (علیه السلام) فریدونکنار در کربلا، عباسیه شرقی، کنار ثبت احوال، دبستان خندق است که به همت کانون و دیگر نهادها به ویژه کمک های مردمی، برپا می شود.

وی ابراز کرد: ساخت سه هزار عروسک نمدی برای کودکان زائر اربعین جهت تشویق این نونهالان، آماده کردن متن های عرفانی درباره اربعین به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی به صورت بنر و نصب آن در موکب و دیوار، تهیه کتابچه ای با عنوان «توشه اربعین» و توزیع آن بین زائرین از جمله فعالیت های دیگر این موکب به شمار می آیند.

بروجردی گفت: پذیرایی خوب و شایسته از زائرین اربعین و در اختیار دادن امکانات لازم به آنها از مهم ترین دغدغه های هر خادم است تا زائر با آرامش در این سفر، برکات فراوان آن را با تمام وجود خویش، لمس و برای تمام ابعاد زندگی، بکارگیری کند.

وی، خدمت به زائرین اربعین را نوعی عشق دانست و اظهار کرد: پیاده روی اربعین، لذت خاص دارد و خادم باید عاشق فعالیت خویش باشد.

بروجردی بیان کرد: هر شخصی در پیاده روی اربعین، امکان دارد که کوفتگی و خستگی را تجربه کند اما آرام کردن زائر یکی از لذت بخش ترین کارهای خادمی است که احساس خرسندی و خوشنودی بسیار را به همراه دارد.

وی ابراز کرد: مردم به موکب خدام الحسین (علیه السلام) فریدونکنار علاوه بر کمک های نقدی، مساعدت های غیر نقدی ویژه ای را ارائه می دهند که پاک کردن سبزی، بسته بندی لوازم مورد نیاز و ...جهت اربعین، غیر قابل توصیف است.

بروجردی گفت: موکب ها با توجه به خدماتی که به زائرین اربعین، ارائه می دهند به کمک های مالی نیاز دارند که در این خصوص، مسئولان و علاقه مندان می توانند جهت این مهم به یاری این موکب، اقدام کنند.

پایان پیام/86

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان