پلی استیشن 5 دارای دستیار شخصی هوشمند خواهد بود


پلی استیشن 5 دارای دستیار شخصی هوشمند خواهد بود

هر روز شایعات تازه‌ای پیرامون کنسول PlayStation 5 منتشر می‌شود و طبق آخرین اخبار، پلی استیشن 5 دارای دستیار شخصی هوشمند خواهد بود. با افزایش محبوبیت دستیار شخصی هوشمند (AI assistant)، گفته می‌شود که پلی استیشن 5 نیز از این ویژگی بهره خواهد برد. این شرکت مدتی قبل، از طراحی یک دستیار شخصی اختصاصی برای... نوشته پلی استیشن 5 دارای دستیار شخصی...

هر روز شایعات تازه‌ای پیرامون کنسول PlayStation 5 منتشر می‌شود و طبق آخرین اخبار، پلی استیشن 5 دارای دستیار شخصی هوشمند خواهد بود.

با افزایش محبوبیت دستیار شخصی هوشمند (AI assistant)، گفته می‌شود که پلی استیشن 5 نیز از این ویژگی بهره خواهد برد. این شرکت مدتی قبل، از طراحی یک دستیار شخصی اختصاصی برای پلتفرم پلی استیشن خبر داده بود.

آیا پلی استیشن 5 از دستیار شخصی هوشمند بهره خواهد برد؟

یکی از تکنولوژی‌هایی که این روزها در حال گسترش است، دستیار شخصی هوشمند است. کافی است به سیری در دستگاه‌های اپل یا الکسای آمازون نگاه کنید تا به میزان رواج و محبوبیت این تکنولوژی‌ پی ببرید. به همین دلیل است که سونی هم دست به کار شده و در حال طراحی یک سیستم هوش مصنوعی مشابه به نام پلی استیشن اسیست (PlayStation Assist) است.

طبق گزارش یک سایت هلندی به نام تک‌تستیک، سونی نه تنها این سیستم را طراحی کرده، بلکه برای آن استفاده‌های مختلفی نیز در نظر گرفته است. برای مثال در بازی Horizon Zero Dawn، بازیکنان می‌توانند از دستیار شخصی خود بخواهند که محل‌های پیدا کردن آیتم‌های بازی را به آن‌ها بگوید یا مسیر رسیدن به ماموریت بعدی را برای آن‌ها مشخص کند. این دستیار که به سرورهای سونی دسترسی خواهد داشت، در ادامه اطلاعاتی که نیاز دارید را در اختیار شما قرار می‌دهد.

نکته جالب دیگر این است که برای دسترسی به دستیار شخصی، باید از اپلیکیشن موبایل پلی استیشن استفاده کنید. این به بازیکنان پلی استیشن 5 اجازه می‌دهد تا به آمار و ارقام مختلفی نیز دست پیدا کنند. برای مثال، مدت زمانی که بازی کردید و اینکه از چه ساعتی بازی کردن را آغاز نمودید. ارائه آمار مختلف در کنار کمک‌های داخل بازی، نشان می‌دهد که دستیار شخصی پلی استیشن، به بازیکنان راحتی بیشتری خواهد داد و حالا دیگر لازم نیست که برای مشکلات خود، مستقیما به جستجو بپردازید یا برای آمار مختلف، نیازمند نرم افزارهای ترد پارتی باشند.

پلی استیشن 5 دارای دستیار شخصی هوشمند خواهد بودپلی استیشن 5 دارای دستیار شخصی هوشمند خواهد بود

این ایده بدون شک یک قدم رو به جلو نسبت به کنسول‌های نسل کنونی بازی‌ها است. سیستم‌های دستور صوتی پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان هرگز در حد انتظار ظاهر نشدند و کارکرد آن‌ها اکثرا به تغییر تنظیمات مختلف کنسول محدود می‌شد. به همین دلیل، مایکروسافت، سیستم صوتی کورتانا را در ماه ژوئیه، از رابط کاربری ایکس باکس وان حذف کرد. یک دستیار صوتی که تنها تنظیمات را تغییر می‌دهد، ابزار هیجان انگیز و پراستفاده‌ای نیست اما یک دستیار صوتی که می‌تواند به بازیکنان در انجام بازی کمک کند و اطلاعات زیادی را در اختیار آن‌ها بگذارد؟ جذاب به نظر می‌رسد و قطعا حس کنجکاوی همگان را خواهد برانگیخت.

یک بار دیگر باید اشاره کنیم که تکنولوژی‌ پلی استیشن اسیست تا اینجا فقط ثبت اختراع شده است و این به معنای ساخته شدن حتمی آن نیست. سونی قطعا در حال بررسی است تا ببیند آیا می‌تواند از آن در پلی استیشن 5 استفاده کند یا خیر. اما در نهایت حتی این امکان وجود دارد که این ایده به طور کامل کنار گذاشته شده و در حد یک طرح باقی بماند.

ما هنوز جزئیات کاملی از کنسول PlayStation 5 در دست نداریم اما می‌دانیم که از هارد اس‌اس‌دی (SSD)، صدای سه بعدی، قابلیت اجرای بازی‌های نسل قبل و همچنین رزولوشن 8K پشتیبانی می‌کند. گفته می‌شود که سونی در ماه فوریه 2020 از این کنسول به صورت رسمی رونمایی خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی