کاهش 27 درصدی مرگ در محل تصادف رانندگی در جاده‌های مازندران


کاهش 27 درصدی مرگ در محل تصادف رانندگی در جاده‌های مازندران

ساری - ایرنا - مدیرکل راهدرای و حمل و نقل جاده‌ای  مازندران از کاهش 27 درصدی فوتی‌های سر صحنه تصادفات رانندگی طی 6 ماهه اول سال  در محورهای برون شهری این استان نسبت به مدت مشابه  سال گذشته خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران ، عباسعلی نجفی افزود: هر ساله در نیمه اول سال به دلیل شرایط آب و هوایی و همچنین تعطیلات تابستانی شاهد حجم گسترده ای از سفر های بومی و غیر بومی در سطح استان و در نتیجه افزایش تصادفات و فوتی های رانندگی هستیم که خوشبختانه در سال جاری با گستردگی عملیات راهداری و ایمن سازی جاده ها شاهد کاهش تصادفات و فوتی های منجر به آن بودیم.
وی توضیح داد:با توجه به انتشار آمار حوادث رانندگی سال گذشته و بررسی وضعیت عملکردی این اداره کل در ارتقای ایمنی ، مازندران موفق به کاهش متوالی سه ساله در فوتی های ناشی از تصادفات ترافیکی در راههای برون شهری و روستایی شده است .
این مسئول گفت: بر اساس آمار منتشره از سوی راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور ، علل وقوع تلفات جاده‌ای ، ۳۱ درصد عدم توجه به جلو ۲۳ درصد انحراف و تجاوز به چپ ۱۸ درصد تخطی از سرعت مطمئنه، ۹ درصد عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه و ۵ درصد عدم رعایت حق تقدم و بقیه سایر موارد اعلام شده است.
نجفی افزود: بدون تردید کاهش فوتی های رانندگی و افزایش ایمنی در راه ها نیازمند تلاش جدی بی وقفه ، عزم همگانی و از همه مهمتر به کار بستن ساز و کار مدیریتی ، همکاری و تعامل با سایر دستگاههای ذیربط به ویژه استفاده از ظرفیتهای کمیسیون های اجرایی ایمنی در سطح استان است.

مدیر کل راهدرای و حمل و نقل جاده ای استان مازندران افزود: در راستای کاهش تصادفات و فوتی های رانندگی ، اقدامات اجرایی و آموزشی در سطح استان در حال اجرا بوده ، امید است با تداوم اقدامات اجرایی و آموزشی ، روند کاهشی تصادفات و فوتی ها تا پایان سال جاری ادامه یابد.​

۱۶۵۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟