رسیدگی به ناشنوایان؛ مسئولیت اجتماعی است


رسیدگی به ناشنوایان؛ مسئولیت اجتماعی است

رشت - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت توجه همه مدیران دستگاه های اجرایی برای کمک به جامعه معلولان از جمله ناشنویان گفت: رسیدگی ، توجه و تلاش برای رفع مشکلات ناشنوایان مسئولیت اجتماعی همه ما است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود قاسم نژاد روز دوشنبه در همایش روز جهانی ناشنوایان در رشت با اشاره به این که بر اساس آمارها دو درصد افراد جامعه بنا به دلایلی دچار معلولیت هستند، افزود: ناشنوایی معلولیتی خاموش و پنهان است، بنابراین مسئولیت اجتماعی ماست که به ناشنوایان کمک کرده و اثربخشی آنها را در جامعه افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر چه ناشنوایان از یک حس محرومند اما قابلیت ها و توانمندی های قابل توجه دارند که شناسایی ناشنوایان موفق و دارای توانمندی های خارق العاده و به منصه ظهور رساندن استعدادهایشان وظیفه ماست که همه بایستی در این باره کمک کرده و یاریگر بهزیستی باشند.

قاسم نژاد با اشاره به برخورداری بسیاری از ناشنوایان از مدارک دانشگاهی خاطر نشان کرد: این ناشنوایان بایستی در سمت های مناسب با وضعیت جسمی شان به کار گرفته شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان نیز در این همایش با تبریک فرارسیدن روز جهانی ناشنوایان در سخنانی بیان داشت: در شناسایی و جذب کودکان لازم التعلیم در مدارس استثنایی بایستی دقت نظر داشته باشیم.

نادر جهان آرای تصریح کرد: مشارکت بیشتر خیرین و اولیاء با آموزش و پرورش و بسترسازی برای امر آموزش به ویژه برای دانش آموزان استثنایی، کاری مقدس است.

وی با یاداوری کار بزرگ جبار باغچه بان بنیان گذار اولین کودکستان و مدرسه ناشنوایان ایران در تبریز اضافه کرد: با این اقدام باغچه بان و با تلاش های انجام گرفته تاکنون، زمینه آموزش ناشنوایان فراهم است.

همایش روز جهانی ناشنوایان امروز دوشنبه از سوی بهزیستی استان گیلان در سالن یادگار امام رشت برگزار شد، در این همایش جمعی از ناشنوایان موفق در بخش های مختلف تجلیل شدند.

بر اساس آخرین آمار، شش هزار و ۲۰۰ ناشنوا و کم شنوا تحت پوشش بهزیستی استان گیلان هستند که سه هزار و ۱۷۸ نفر مستمری دریافت می کنند. هشتم مهر ماه روز جهانی ناشنوایان است، از دوم تا هشتم مهرماه هر سال به همین مناسبت برنامه های مختلفی با گرامیداشت توانمندی افراد ناشنوا اجرا می شود.

۷۲۸۶ /6030

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403