ووشو خوزستان ظرفیت بالایی در کشور دارد


ووشو خوزستان ظرفیت بالایی در کشور دارد

اهواز - ایرنا - رییس فدراسیون ووشو کشور گفت: ووشو خوزستان ظرفیت بالایی دارد و اگر بین پیشکسوتان این رشته همدلی بیشتری صورت بگیرد و افراد نیز کنار هم حرکت کنند شاهد پیشرفت ووشو در کشور خواهیم بود.

به گزارش ایرنا مهدی علی‌نژاد روز دوشنبه در مجمع انتخاب رییس هیات ووشو خوزستان که در اهواز برگزار شد، بیان کرد: معتقدم این انتخابات سالم و بدون جهت گیری بود و از این بابت به اداره کل ورزش خوزستان تبریک می گویم.

وی افزود: فدراسیون در کنار اداره کل ورزش و جوانان خوزستان بر روند کار نظارت داشت و تلاش کردیم تا مجمع بر اساس آیین‌نامه و مقررات برگزار شود. همچنین باید بگویم که بهترین‌های خوزستان در مجمع حضور داشتند و از این بابت جای هیچ بحثی نیست. ووشو در خوزستان ریشه دارد. این رشته در بیشتر شهرستان‌ها فعال است و فعالیت آنها نیز به خوبی صورت می‌گیرد.

وی با قدردانی از امیر هواشمی رییس سابق این هیات که ۱۹ سال این سمت را عهده دار بود گفت: هیات ووشو خوزستان در ارزیابی عملکرد سال ۹۷ رتبه سوم را به دست آورد که این اتفاق مهم و بزرگ حاصل تلاش شبانه روزی اعضای هیات این استان بود.

علی نژاد با بیان اینکه ووشو در سال‌های اخیر در دنیا رشد خوبی داشته است گفت: امروز ۱۵۴ کشور عضو فدراسیون جهانی ووشو هستند. در مسابقات جهانی ووشو که از ۲۴ مهر در شانگ های چین آغاز خواهد شد، آقای عربی ووشوکار خوزستانی به عنوان سرمربی تیم ملی تالو و ورزشکار حضور دارد. نزدیک به ۱۰۰ کشور در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت، در حالی که مسابقات خیلی از رشته‌های المپیکی با حضور ۵۰ تا ۶۰ کشور برگزار می‌شود و این نشان‌دهنده توسعه بسیار ووشو در دنیا است.

رییس فدراسیون ووشو ادامه داد: با تلاش تمامی علاقه مندان به ووشو در استان‌های مختلف و تیم خوبی که در فدراسیون داریم، نزدیک به ۱۱ سال است که ووشو ایران در اوج قرار دارد؛ سال‌ها نایب قهرمان ووشو دنیا بودیم و پارسال نیز قهرمان جهان شدیم. در مسابقات چین نیز با هدف کسب یکی از رده‌های اول تا سوم حضور پیدا می‌کنیم و امیدوارم بهترین مقام را کسب کنیم.

وی بیان کرد: ووشو در مسابقات مختلف به غیر از المپیک حضور دارد و ایران در رشته‌ای که متعلق به کشور چین است، قهرمان دنیا شده است. بی شک کسب مقام قهرمانی در حضور چینی‌ها کار دشواری بود و نگهداری آن نیز کار سخت تری است.

علی نژاد با بیان اینکه خوزستان یکی از استان های پرجمعیت ووشو در کشور است گفت: به هر حال وقتی در استانی کمیت بالا برود، این موضوع روی کیفیت هم تاثیر مستقیم می‌گذارد. اینکه خوزستان در کشور رتبه سوم را به دست می‌آورد نشان می‌دهد که مسیر را به خوبی پیش رفته‌ است، نواقصی هم وجود دارد که اگر رفع می‌شد، این استان می‌توانست جایگاه بهتری را به دست آورد. در خوزستان مربیان و نیروهای زبده‌ای وجود دارد که می‌توانند افرادی را تربیت کنند تا جایگزین ورزشکارانی همچون عربی، خلف‌زاده و بخشی‌زاده در تیم ملی شوند.

وی در واکنش به اعتراض ۲ عضو مجمع به چیدمان اعضای مجمع گفت: ما حق نداریم به یکدیگر بی‌احترامی کنیم و نسبت به آرای مجمع از لفظ خیانت استفاده کنیم. هر کسی که صاحب رای است، رای او محترم است و اجازه نداریم به یکدیگر بی‌احترامی کنیم. ما به اینجا آمده‌ایم که احترام، ادب و فروتنی را یاد بگیریم و اساس ورزش ووشو بر احترام استوار است. متاسفم برای وضعیتی که رییس شهرستان ما چنین رفتاری را در یک مجمع انجام می‌دهد و انتظار دارم که رییس جدید هیات در خصوص افرادی که نمی‌توانند قواعد را رعایت کنند، مجدد تصمیم گیری کند.

رییس فدراسیون ووشو افزود: اختلاف‌نظر بدیهی و طبیعی است و جامعه‌ای که اختلاف‌نظر نداشته باشد، مرده و حیات ندارد اما قواعد و مقررات و احترام‌ها سر جای خودش است. تمام کسانی که در این مجمع هستند، از نخبگان و خبرگان ووشو خوزستان هستند و از سرمایه‌ها محسوب می‌شوند لذا نباید به خودمان اجازه دهیم زمانی که در اقلیت قرار گرفته‌ایم، بی‌ادبی و بی‌احترامی کنیم. ما باید حرمت بگذاریم. رفتارها و گفتارهای خارج از ادب و نزاکت قطعا در جامعه ووشو جایی ندارند.

وی گفت: رفتاری که امروز در این مجمع دیدم، برای من جدید بود و در ۱۳ سالی که در این رشته فعالیت می‌کنم، تاکنون ندیده بودم عضوی از مجمع به خود اجازه دهد که رای دیگران را به خیانت متهم و به قهرمان ملی توهین کند. خانواده ووشو خانواده بااخلاقی است و سال‌ها است با هم زندگی می‌کنیم و اصلا چنین بحث‌هایی نداشته‌ایم.

وی افزود:‌ امیدوارم هیات جدید ووشو خوزستان بتواند خون جدیدی را به مجموعه تزریق کند و از ظرفیت های ورزش نفت به خوبی در جهت توسعه این رشته در خوزستان و کشور استفاده کند. همچنین در زمینه ورزش دانش آموزی نیز با آموزش و پرورش همکاری بیشتری داشته باشد و در مسابقات کشوری شاهد یک تیم قوی و منسجم از خوزستان باشیم.

مجمع انتخاب هیات ووشو خوزستان دوشنبه برگزار شد که خلیل ویسی شیخ رباط برای چهار سال هدایت این هیات را بر عهده گرفت.

در این مجمع روسای هیات شهرستان های ایذه و رامشیر به چیدمان اعضای مجمع اعتراض داشتند و پس از رای گیری مجمع را ترک کردند.

۹۸۷۹/ ۶۰۳۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی