آغاز پنجاه و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان جهانی مالکیت معنوی


آغاز پنجاه و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان جهانی مالکیت معنوی

پنجاه و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان جهانی مالکیت معنوی از روز دوشنبه هشتم مهرماه با گزارش مدیر کل این سازمان به دول عصو در مقر این سازمان در ژنو آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، موضوعات مهمی مانند تصمیم گیری در خصوص پیش نویس معاهده حقوق طرح های صنعتی، توافق در خصوص سند برنامه و بودجه وایپو برای دو سال آتی و انتخاب کشورهای میزبان برای ایجاد دفاتر خارجی حدید وایپو در دستور کار این نشست هستند که طی روزهای آتی مورد مذاکره هیات ها قرار خواهند گرفت.

مدیرکل وایپو در گزارش خود به کشورهای عضو، با اشاره به چالش های ناشی از فشارهای وارده بر نظام چندجانبه گرایی بین المللی، خواستار تلاش موثر دولت ها برای پیشبرد موضوعات دستور کار وایپو شد. وی به طور اخص به ضرورت توجه عاجل کشورها به چالش های احتمالی مترتب بر توسعه و استفاده روزافزون از "هوش مصنوعی" از حیث حقوق مالکیت معنوی مربوط به آنها اشاره کرد.

در جریان نشست افتتاحیه مجمع عمومی، سفیر کشورمان در ژنو از طرف سازمان همکاری اسلامی OIC بیانیه ای قرائت نمود. شایان ذکر است نمایندگی کشورمان در ژنو هماهنگ کننده سازمان همکاری اسلامی در وایپو می باشد.

هیاتی به ریاست آقای خداییان معاون قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این نشست شرکت نموده اند.

گفتنی است سازمان جهانی مالکیت معنوی سال هاست برای نهایی کردن چند سند مهم از جمله پیش نویس معاهده حقوق طرح های صنعتی، پیش نویس معاهده حمایت از سازمان های پخش، پیش نویس سند حمایت از منابع ژنتیک, پیش نویس سند حمایت از دانش سنتی و پیش نویس سند حمایت از فولکلور تلاش می کند که عمدتا به دلیل رویکرد غیرسازنده کشورهای توسعه یافته و در راس انها آمریکا, اجماع نهایی در خصوص این اسناد حاصل نشده است.

۴٧٢٣٧

کد خبر 1305615

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا