در مرحله دیگر این طرح از جامعه آماری مورد تحقیق خواسته می‌شود مصداقی برای پاسخ خود بیاورند که تنها ۱۳ درصد می‌توانند نمونه‌ای مثال بزنند، چنین نتیجه‌ای این واقعیت را گوشزد می‌کند که مابقی حس فساد داشته‌اند. اینجاست که روابط‌عمومی‌ها می‌توانند با نشان دادن واقعیت، مسیر نگرش مردم را اصلاح کرده و موجب از بین رفتن حس‌های منفی مبتنی برحدسیات شوند. وی با اشاره به اینکه درحوزه بیمه این جنس برداشت به وفور وجود دارد،گفت: در قرارداد کمیته امداد امام خمینی(ره)، یک میلیون و ۹۰۰ هزار مددجو درکل کشورتحت پوشش بیمه آتش سوزی تجارت‌نو بودندکه حدود ۶۰ هزار فقره پرونده خسارت در این رشته که عدد بزرگی است، مورد ارزیابی قرارگرفت. مدیر عامل تجارت‌نو در توضیح علت این مهم اظهار کرد: یک زمانی اعتراض قابل بررسی و بعضا جبران است اما زمانی که این حس ایجاد شد خسارت ما را آن‌طور که باید نمی‌دهند در آن صورت هرچقدر هم پرداخت انجام شود باز گله‌مندی‌هایی وجود خواهد داشت. مدیر عامل تجارت‌نو دربخش دیگری از تحلیل نقش تاثیرگذار روابط عمومی‌ها، پاکسازی فضای اطلاع‌رسانی از رسانه‌های سطحی‌نگر را به دست این واحدهای سازمانی ممکن دانسته و افزود: امروز شاهدیم در برخی رسانه‌های مکتوب و مجازی منتشر‌کنندگان اطلاعات حال درقالب خبر، گزارش، مصاحبه و ... دانش کافی ندارند. این دسته از افراد به جای ارائه راهکار فقط به موضوعات دامن می‌زنند و گاه به بیراهه هم می‌روند. یکی از مصادیق جوسازی‌ها این است که سالانه نزدیک به ۳۰ هزار میلیارد تومان خسارت که عدد کمی نیست از سوی شرکت‌های بیمه پرداخت می‌شود، کجا به این مهم اشاره شده و اطلاع‌رسانی شایسته‌ای صورت می‌گیرد. مردم کماکان معتقدند شرکت‌های بیمه خسارت نمی‌دهند، پس این رقم به چه کسانی تعلق می‌گیرد.

این مطلب برایم مفید است
بلی
0 نفر این پست را پسندیده اند