ماجرایی که در دبستان شهید یاورپور روستای خان حیاطی بخش لوندویل شهرستان آستارا اتفاق افتاد؛ بازدید سرزده فرماندار، دانش‌آموزان دبستان روستا را صاحب کیف و دفتر کرد


ماجرایی که در دبستان شهید یاورپور روستای خان حیاطی بخش لوندویل شهرستان آستارا اتفاق افتاد؛  بازدید سرزده فرماندار، دانش‌آموزان دبستان روستا را صاحب کیف و دفتر کرد

شفقنا – حسن رستم‌زاد، فرماندار شهرستان مرزی بندرآستارا، که روز گذشته با همراهی جانشین فرمانده سپاه ناحیه و امام جمعه بخش لوندویل به دیدار خانواده شهید جاویدالاثر، محمد پیدا، در روستای شیری حیاطی بخش لوندویل شهرستان آستارا رفته بود، در مسیر بازگشت، تصمیم به بازدید سرزده از دبستان شهید یاورپور روستای خان حیاطی گرفت و در معیت هیأت همراه به […]

ماجرایی که در دبستان شهید یاورپور روستای خان حیاطی بخش لوندویل شهرستان آستارا اتفاق افتاد؛  بازدید سرزده فرماندار، دانش‌آموزان دبستان روستا را صاحب کیف و دفتر کرد

شفقنا – حسن رستم‌زاد، فرماندار شهرستان مرزی بندرآستارا، که روز گذشته با همراهی جانشین فرمانده سپاه ناحیه و امام جمعه بخش لوندویل به دیدار خانواده شهید جاویدالاثر، محمد پیدا، در روستای شیری حیاطی بخش لوندویل شهرستان آستارا رفته بود، در مسیر بازگشت، تصمیم به بازدید سرزده از دبستان شهید یاورپور روستای خان حیاطی گرفت و در معیت هیأت همراه به سراغ کلاس‌های درس این دبستان رفت.

فرماندار آستارا در جریان بازدید از این دبستان دوکلاسه، با ۳۵ دانش‌آموز محروم از امکانات مواجه شد که از کاغذها و اوراق پاره به جای دفتر و از پلاستیک سیاه به جای کیف مدرسه استفاده می‌کردند. وجود سه دانش‌آموز بیمار و نیازمند رسیدگی درمانی فوری نیز در این میان بر نگرانی‌ها افزود. فرماندار آستارا که انتظار مواجهه با چنین صحنه‌هایی را نداشت، بلافاصله دستور رسیدگی به موضوع را صادر کرد و برای تأمین نیازهای اولیه دانش‌آموزان این دبستان قول مساعد داد.

خوشبختانه امروز مطلع شدیم که با گذشت کمتر از ۲۴ ساعت از بازدید فرماندار و ارایه قول مساعد به دانش‌آموزان این روستا، موسسه حمایتی «اقشار مردم آستارا» با هماهنگی فرماندار، بسته‌های حمایتی (شامل: کیف، دفتر، مداد رنگی، مداد، پاک کن، مدادتراش و جامدادی) را به دانش آموزان مدرسه اهدا کردند.

پس از اهدای بسته‌ها، فرماندار ضمن تشکر و قدردانی از موسسه حمایت کننده گفت که اقدامات اینچنینی جهت ترویج فرهنگ نوع دوستی و کمک به اشاعه خدمات فرهنگی و آموزشی، خصوصا در مناطق روستایی است و با عنایت به پیشقدم شدن موسسه «اقشار مردم آستارا» در اقدام امروز، امیدوار است سایر گروه‌های حمایتی و سازمان‌های مردم نهاد مرتبط شهرستان نیز مانند گذشته در استمرار این نوع فعالیت‌های خداپسندانه سهیم باشند.

همچنین در خصوص سه تن از دانش‌آموزان بیمار دبستان، هماهنگی لازم با رییس آموزش و پرورش و هماهنگی جهت اعزام پزشک و ویزیت اولیه از سوی شبکه بهداشت شهرستان نیز صورت گرفت تا با تهیه گزارش پزشکی و هدایت بیماران به مراکز درمانی تخصصی، روزهای آینده این قول رستم‌زاد نیز تا حصول نتیجه پیگیری شود.

تعیین تکلیف دو دانش‌آموز ترک تحصیلی نیز از دیگر موارد مشاهده شده در پایش این دبستان بود که با دستور فرماندار و مساعدت مالی و قانونی ریاست آموزش و پرورش، این مورد نیز با هدایت محصلین فوق به مراکز تحصیلی مشخص، امکان ادامه تحصیل آنان فراهم شد.

در پایان مراسم اهدای بسته‌های حمایتی، مدیریت و کارکنان مدرسه نیز در حضور بخشدار بخش لوندویل، ضمن ابراز خرسندی از سرعت عمل در اجرای قول مساعدت روز گذشته فرماندار، مراتب قدردانی خود را نسبت به فراهم شدن لوازم تحریر برای کلیه دانش‌آموزان مدرسه و دیگر تمهیدات به‌عمل آمده اعلام کردند.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری