بیش از 765 هزار نفر از اورژانس 115 اصفهان خدمات امدادی دریافت کردند


بیش از 765 هزار نفر از اورژانس 115 اصفهان خدمات امدادی دریافت کردند

اصفهان- ایرنا- مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان گفت: در نیمه نخست سال‌جاری 765 هزار و 434 نفر طی تماس با سامانه 115 اورژانس پیش‌بیمارستانی این استان خدمات امدادی دریافت کردند.

غفور راستین روز سه‌شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت ۱۳۵ هزار و ۴۲۸ ماموریت فوریت‌های پزشکی در استان انجام شد در حالی که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۱۰۷ هزار و ۸۲۰ ماموریت بود.

وی اضافه کرد: در ۶ ماهه امسال از مجموع ماموریت‌های انجام شده اورژانس ۹۶ هزار و ۳۹۸ مورد غیرتصادفی و ۳۹ هزار و ۳۰ مورد تصادفی بوده که ۲۸ هزار و ۱۸۶ حادثه رانندگی در نقاط شهری و ۱۰ هزار و ۸۴۴ حادثه در مناطق جاده‌ای رخ داده است.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان با بیان اینکه در این مدت اورژانس هوایی اصفهان ۱۴ ماموریت انجام داد تصریح کرد: تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ استان در این ماموریت‌ها ۹۱ هزار و ۸۹۶ نفر را به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها اعزام کردند و ۲۳ هزار و ۲۰۷ نفر را نیز به صورت سرپایی در محل درمان کردند.

وی با اشاره به اینکه در این مدت ۳۷۷ مورد حادثه ویژه رخ داد، اضافه کرد: ۱۲ هزار و سه مورد از ماموریت‌های اورژانس پیش بیمارستانی مربوط به مشکلات قلبی و چهار هزار و ۶۹۰ مورد مربوط به مشکلات تنفسی بود.

راستین تعداد غرق شدگی‌های امسال را ۹۴ نفر بیان کرد و ادامه داد: در شش ماه ابتدایی امسال تکنسین‌های اورژانس به شش مادر باردار برای زایمان، ۳۵۳ مورد بیمار با مشکلات زنان و زایمان و ۴۰ مورد مسمومیت با گاز منوکسیدکربن امدادرسانی کردند.

وی خاطرنشان کرد: ۲۱۲ مورد احیای موفق و سه هزار و ۹۱۹ ماموریت مربوط به سقوط نیز در نیمه نخست امسال توسط نیروهای اورژانس ۱۱۵ استان انجام شد.

در زمان حاضر اورژانس پیش‌ بیمارستانی استان اصفهان از ظرفیت ۱۴۵ پایگاه شامل ۷۵ شهری، ۶۹ جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۵ اتاق فرمان و ۸۷۴ نفر نیروی انسانی برخوردار است.

۷۱۳۵/۶۰۲۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معافیت معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه