کمک‌های مردم گنبدکاووس به موکب یحیی بن زید (ع) به کربلا ارسال شد


کمک‌های مردم گنبدکاووس به موکب یحیی بن زید (ع) به کربلا ارسال شد

گنبدکاووس - ایرنا - کمک‌های سرمایه‌ای و کالایی مردم گنبدکاووس درشرق استان گلستان به موکب حضرت یحیی بن زید (ع) این شهرستان با 16 دستگاه کامیون و وانت به شهر کربلا معلی کشور عراق ارسال شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در مراسم ارسال کمک‌های مردم گنبدکاووس که روز سه شنبه از محل انبارهای جمعیت هلال احمر این شهرستان برای سومین سال پیاپی و با حضور فرماندار ویژه این شهرستان انجام شد، عضو هیات امنای موکب حضرت یحیی بن زید(ع) ارزش کمک‌های مردمی به این موکب را چهار میلیارد ریال اعلام کرد.

رمضانعلی خالقی گفت: کمک‌های مردم شیعه و اهل سنت گنبدکاووس به موکب حضرت یحیی بن زید (ع) با ۱۱ دستگاه کامیون و نیز پنج دستگاه وانت نیسان که تشریفات گمرکی آن نیز انجام شده، مستقیما به شهر کربلا ارسال می‌شود.

وی افزود: کمک‌های مردم گنبدکاووس شامل اقلام سرمایه‌ای، مصرفی، مواد غذایی و محصولات فرهنگی است که در مدت ۲۰ روز برپایی موکب حضرت یحیی بن زید(ع) یعنی از ۸ تا ۲۸ ماه صفر ( ۱۴ مهر تا ۵ آبان) در کربلای معلی به زائران پیاده‌روی اربعین حسینی خدمات پذیرایی و اسکان ارائه می‌کند.

خالقی اضافه کرد: امسال موکب حضرت یحیی بن زید(ع) گنبدکاووس که اهالی شهر بصره عراق نیز در برپایی آن و ارائه خدمات به زائران پیاده روی اربعین حسینی مشارکت دارند، علاوه بر ارائه خدمات پذیرایی و اسکان روزانه به ۱۵۰۰ زائر، غرفه‌های بهداری، آرایشگری مردانه، خیاطی مردانه و زنانه، آبدارخانه (چای و دمنوش)، دو باب نانوایی و یک غرفه محصولات فرهگی بنیاد مهدویت نیز برپا می‌کند.

وی گفت: مشارکت اهالی بصره با موکب حضرت یحیی بن زید(ع) گنبدکاووس از سال گذشته آغاز شده و آنها پارسال مبلغ یک میلیارد ریال و امسال هم قول دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کمک نقدی و کالایی داده‌اند که این کمک‌ها به همراه کمک‌های مردم گنبدکاووس صرف ارائه خدمات به زائران پیاده روی اربعین حسینی می‌شود.

عضو هیات امنای موکب حضرت یحیی بن زید(ع) گنبدکاووس همچنین اعلام کرد که امسال ۶۳ خادم که پنج نفر آنها از بانوان هستند، از این شهرستان برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی با چهار دستگاه مینی بوس که تشریفات گمرکی این وسایل نقلیه برای حضور در عراق نیز انجام شده، ظرف ۴۸ ساعت آینده به شهر کربلا اعزام می‌شوند.

خالقی گفت: تمامی خودروهایی که اقلام اهدایی مردم گنبدکاووس و نیز خادمان موکب حضرت یحیی بن زید(ع) این شهرستان را به کربلا می‌برند، به صورت داوطلبانه و رایگان این خدمات را ارائه می‌دهند.

شهرستان گنبدکاووس ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید (ع) در این شهر واقع شده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی اداره اوقاف و امور خیریه گنبدکاووس، یحیی بن زید (ع) نوه بلافصل چهارمین امام معصوم، حضرت امام سجاد (ع) است که در سن ۱۸ سالگی و در سال ۱۲۵ هجری قمری در راه نشر فرهنگ اسلام ناب محمدی به شهادت رسیده است.

/۳۰۳۹/۱۸۶۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی