افزایش قیمت ارز از کجا شروع شد؟


افزایش قیمت ارز از کجا شروع شد؟

ارز در اواخر 96 وارد فاز گرانی شد و روند صعودی قیمت را طی کرد و از اسفند 96 تا فروردین 97 قیمت دلار از حدود 3500 تومان به 5100 تومان افزایش یافت. شاید اگر الان به کسی گفته شود در فروردین سال گذشته نرخ دلار 5000 تومان بود، باور نکند.

به گزارش بنکر (Banker)، در اوایل سال گذشته قیمت دلار همچنان رو به اوج بود تا این‌که 20 فروردین دولت اعلام کرد نرخ ارز فقط 4200 تومان است و هر کس هر مقدار ارز 4200 تومانی می‌خواهد در اختیار وی می‌گذاریم. در همان زمان بود که تعداد واردکنندگان یکباره افزایش زیادی پیدا کرد و عده‌ای با واردات کالاهای مختلف با ارز 4200 تومانی و عرضه آن با نرخ ارز آزاد سود زیادی به جیب زدند.
سال گذشته، ولی‌ا... سیف، رئیس‌کل وقت بانک مرکزی که این روزها در فدراسیون ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای عضو هیات مدیره شده، اظهار می‌کرد دولت منابع کافی برای کنترل نرخ ارز در اختیار دارد و قیمت‌ها به‌زودی کاهش خواهد یافت.
در سال گذشته زمانی که حتی افرادی برای مسافرت، کشورهای خارجی را انتخاب می‌کردند به آنها ارز مسافرتی به نرخ دلار 4200 تومانی پرداخت می‌شد و جالب اینجاست که در آن زمان برخی افراد سودجو با مسافرت‌های یک‌روزه پول زیادی به جیب زدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم خطرناک و خونسردانه سرقت کابل های برق در خرمشهر / سارق جوان زمینگیر شد + عکس