برترین بانک‌های فرانسوی کدام‌اند؟


برترین بانک‌های فرانسوی کدام‌اند؟

موسسه کورپوریت فایننس در گزارش جدید خود به معرفی برترین بانک‌های فرانسوی پرداخت. نظام بانکی در فرانسه شامل بانک‌های سرمایه‌گذاری، بانک‌های سپرده گذاری و بانک‌های وام دهنده است.

به گزارش بنکر (Banker)، در حال حاضر بیش از۴۰۰ بانک در فرانسه فعالیت دارند که برخی از آن‌ها دارای فعالیت در مناطق خارج از این کشور هستند. موسسه رتبه بندی " مودی" نظام بانکی فرانسه را باثبات رتبه بندی کرده است. در ادامه با برترین بانک‌های فرانسوی اشنا می‌شوید:

۱-بی ان پی پاری با
بزرگ‌ترین بانک فرانسوی که در سال ۱۸۴۸ میلادی تاسیس شد و در ۷۵ کشور فعال است. مقر اصلی این بانک در شهر پاریس قرار دارد و ۱۹۲ هزار نفر نیز در سراسر جهان استخدام آن هستند. این بانک در سال ۲۰۰۰ نام خود را از بانک ملی پاریس به نام فعلی تغییر داد.

۲- کردیتاگریکول
یکی از بزرگ ترین تامین مالی ککندگان جهان که علاوه بر فرانسه در دیگر کشورها نیز فعال است. مقر اصلی این بانک در مونت روژ قرار دارد و ۱۳۸ هزار نفر نیز در سراسر جهان استخدام آن هستند. این بانک به بیش از ۵۲ میلیون مشتری خدمت رسانی می‌کند.

۳- گروپکردیتموتوئل
این بانک فرانسوی که در سال ۱۶۴۵ میلادی تاسیس شد و یکی از قدیمی‌ترین بانک‌های فرانسه محسوب می‌شود. مقر اصلی این بانک در شهر پاریس قرار دارد و ۶۹ هزار نفر نیز در سراسر جهان استخدام آن هستند. این بانک با داشتن بیش از ۴۵۰۰ شعبه به ۲۳.۸ میلیون مشتری خدمت رسانی می‌کند.

۴- بی پی سی ئی
این بانک فرانسوی که در سال ۱۸۱۸ میلادی تاسیس شد و یکی از قدیمی‌ترین بانک‌های فرانسه محسوب می‌شود. مقر اصلی این بانک در شهر پاریس قرار دارد و ۱۱۷ هزار نفر نیز در سراسر جهان استخدام آن هستند.

۵- سوسیه ژنرال
این بانک فرانسوی که در سال ۱۸۶۴ میلادی تاسیس شد و یکی از بزرگ ترین بانک‌های فرانسه محسوب می‌شود. مقر اصلی این بانک در شهر پاریس قرار دارد و ۱۴۶ هزار نفر نیز در سراسر جهان استخدام آن هستند.

۶- آکسا بانک
این بانک فرانسوی که در سال ۲۰۰۲ میلادی تاسیس شد فعالیت‌های زیادی در زمینه بیمه ای دارد. مقر اصلی این بانک در پاریس قرار دارد و با ۱۶۵ هزا پرسنل در ۶۴ کشور جهان فعالیت دارد و به ۱۰۷ میلیون مشتری خدمت رسانی می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد