اقامتگاه کلبه چوبی الیزه بابل


اقامتگاه کلبه چوبی الیزه در حد فاصل شیرگاه و بابل ، استان مازندران واقع شد ه است .شهر سرسبز بابل در استان مازندران یکی از شهرهای شمالی کشور است که به دلیل داشتن دو بخش جلگه ای و کوهستانی دارای دو نوع آب وهوای معتدل و کوهستانی می باشد.این مجموعه اقامتی در کل دارای 5 […] نوشته اقامتگاه کلبه چوبی الیزه بابل اولین بار در جامع ترین پایگاه معرفی جاهای...

اقامتگاه کلبه چوبی الیزه در حد فاصل شیرگاه و بابل ، استان مازندران واقع شد ه است .شهر سرسبز بابل در استان مازندران یکی از شهرهای شمالی کشور است که به دلیل داشتن دو بخش جلگه ای و کوهستانی دارای دو نوع آب وهوای معتدل و کوهستانی می باشد.این مجموعه اقامتی در کل دارای ۵ کلبه چوبی است و هر کلبه ۴ نفر ظرفیت دارد. این کلبه ها دارای یک سالن ۲۴ متری، تخت، تلویزیون، اسپیلت، باربیکیو، سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی با ظرفیت کلی اسکان ۲۰ گردشگر می باشند و تراس ۱۲ متری آن ها نمایی زیبا رو طبیعت زیبا و شالیزارهای اطراف دارد. یک آشپزخانه و سفره خانه نیز در نزدیکی کلبه ها قرار گرفته که می توانید غذا سفارش و یا برای صرف غذا به آن جا بروید.

با اقامت در این مجموعه اقامتی زیبا می توانید انواع غذاهای سنتی و محلی شمالی مانند مرغ ترش، باقالاقاتق، میرزا قاسمی، ماهی و کباب ترش را با هماهنگی قبلی با پرسنل این مجموعه سفارش و سرو نمایند.از جاذبه های طبیعی و گردشگری که در نزدیکی این اقامتگاه وجود دارد و مورد توجه توریست های داخلی و خارجی قرار گرفته است می توان به هفت آبشار سواد کوه که به هفت آبشار تیرکن نیز شناخته می شوند اشاره کرد. با پیاده روی در جنگل می توان این هفت آبشار زیبا را مشاهده کرد. آخرین آبشار ۹ متر ارتفاع دارد و حوضچه کوچک و زیبایی در پایین آن ایجاد شده است.

در شهر بابل رودهایی همچون آقارود، کلارود، سجرو ( سجادرود ) و بابلرود جریان دارد. این شهر جاذبه های طبیعی و گردشگری زیادی همچون جنگل های نارنجلو، شیاده، بزچفت و ویوج، آبشار های زیبا و دیدنی حاجی شیخ موسی، هفت آبشار، آبشار کیمون، آبشار تیرکن و گزو، دریاچه های پر آبی همچون دریاچه سد شیاده، آب بندان رمنت و دریاچه کامی کلا دارد که همه ساله گردشگران زیادی را یه سمت خود جذب می کند و موجب رشد صنعت اکوتوریسم این منطقه شده است. نزدیکی به دریا از دیگر عوامل جذب گردشگر این منطقه می باشد.
اقامت برای کودکان کمتر از ۵ سال رایگان می باشد.

اقامتگاه کلبه چوبی الیزه بابل

فاصله های حدودی این اقامتگاه تا جاذبه های گردشگری و مکان های مهم:
فاصله تا مرکز شهر بابل : ۲۳.۹ کیلومتر ( ۲۵ دقیقه )
فاصله تا فرودگاه بین المللی ساری : ۷۳.۵ کیلومتر ( ۱ ساعت و ۱۶ دقیقه )
فاصله تا ایستگاه راه آهن قائم شهر : ۳۰.۴ کیلومتر ( ۳۶ دقیقه )
فاصله تا پایانه مسافربری بابل : ۲۶.۷ کیلومتر ( ۳۰ دقیقه )
فاصله تا سد سنبل رود : ۸ کیلومتر ( ۱۰ دقیقه )
فاصله تا هفت آبشار : ۷.۷ کیلومتر ( ۱۳ دقیقه )
فاصله تا آبشار آهکی : ۲۰.۱ کیلومتر ( ۲۶ دقیقه )
فاصله تا جنگل بکر لفور : ۲۱.۳ کیلومتر ( ۲۹ دقیقه )
فاصله تا سد شیاده : ۲۶.۷ کیلومتر ( ۵۱ دقیقه )
فاصله تا آبشار دراز کش : ۲۵.۵ کیلومتر ( ۵۴ دقیقه )
فاصله تا دریاچه کامیکلا : ۳۱.۱ کیلومتر ( ۵۶ دقیقه )
فاصله تا ساحل بابلسر (دریا) : ۴۸.۷ کیلومتر ( ۵۸ دقیقه )
فاصله تا آبگرم طبیعی ازرود (آبگرم ازرو) : ۳۶.۳ کیلومتر ( ۱ ساعت و ۱۲ دقیقه )
آدرس: استان مازندران ، شهر سوادکوه ، سوادکوه شمالی -حد فاصل شهر شیرگاه و شهر بابل (بابلکنار)شهرمرزیکلا

اقامتگاه کلبه چوبی الیزه بابل
اقامتگاه کلبه چوبی الیزه بابل
اقامتگاه کلبه چوبی الیزه بابل
اقامتگاه کلبه چوبی الیزه بابل

منبع : یو اسپیس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زیبای من