گزارش ایسنا از سومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات 9 متهم اقتصادی


گزارش ایسنا از سومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات 9 متهم اقتصادی

سومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات 9 متهم اقتصادی مبنی بر اخلال در نظام اقتصادی کشوربرگزار شد.

به گزارش ایسنا، قاضی موحد در ابتدای این جلسه با اعلام اینکه سه متهم این پرونده به اسامی رحمت‌الله مختاری، مجید سعادتی و سمانه حضرتی آشتیاتی همچنات متواری هستند اما وکیل آنها در جلسه حضور دارند از نماینده دادستان خواست که ادامه مطالب باقی‌مانده از جلسه قبل را ارائه کند.


قهرمانی نماینده دادستان اظهار کرد: قبل از ادامه مباحث جلسه گذشته لازم می‌دانم با توجه به اینکه در قرائت کیفرخواست در خصوص اتهامات آقای علی دیواندری اشتباهی در مورد مبلغ اتهام قاچاق حرفه‌ای ارز مبلغ رخ داده که اصلاح و اعلام می‌شود که مبلغ ۵۰ هزار و ۱۲ یورو و ۸ سنت درست می‌باشد.


وی اظهار کرد: در اواخر سال ۹۲ آقای دیواندری ماموریتش از بانک ملت تمام می‌شود و به مدیر بانک پارسیان می‌شوند. در آنجا مجموعا ۱۶۵ میلیون دلار بدون اخذ مصوبه و بدون تشریفات به آقای فلاحتیان بدون وثیقه و تضمین می‌دهند و فلاحتیان با این وعده که اگر این مبلغ را بدهید بدهی ملت را تسویه می‌کنم، پول را دریافت می‌کند.


نماینده دادستان در خصوص اظهارات بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی بر منشای آقایان گزارش داده است در حالی که باید توجه داشت که اینها حق دریافت تسهیلات نداشته‌اند.


قهرمانی افزود: بانک مرکزی بر اساس آیین نامه بانکداری بدون ربا اعلام کرده که باید تسهیلات وثیقه داشته باشد، که حتی وثیقه درجه ۳ هم از آقایان دریافت نشده است و بانک مرکزی اعلام کرده که ماده ۶ قانون بانکداری بدون ربا باید رعایت شود.


وی با بیان اینکه بانک مرکزی تاکید دارد که قوانین در خصوص اعتبارسنجی انجام شود، ادامه داد: بانک‌ها فرمی به نام ایکس۲۸ دارند. هر بانکی موظف است عملکرد مشتری خود را بر اساس این فرم اعلام کند. بانک مرکزی از طریق این فرم به سایر بانک‌ها اعلام می‌کند که این آقا در فلان بانک بدهی دارد و تسهیلات ندهید. همچنین سازمان خصوصی سازی نیز اعلام کرده بود که آقایان صلاحیت ندارند.

ادامه دارد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش