::مرادوردی -گرامیداشت هفته دفاع مقدس در باکو


::مرادوردی -گرامیداشت هفته دفاع مقدس در باکو

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (http://www.iribnews.ir/)، از باکو مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور جمعی از سفیران و وابستگان...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، از باکو مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور جمعی از سفیران و وابستگان نظامی کشورهای مختلف در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار شد.


در این مراسم که با حضور «سید علی اکبر اجاق نژاد» نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان و جمعی ازچهره های نظامی و سیاسی جمهوری آذربایجان و مسئولان و کارکنان نهادهای ایرانی مستقر در باکو برگزار شد.
«جواد جهانگیرزاده» سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان با گرامیداشت ایثارگری ها و مقاومت مردم ایران در هشت سال دفاع مقدس گفت: ایران اسلامی در جنگ تحمیلی با تقدیم هزاران شهید و نائل شدن هزاران نفر به درجه ایثار گری و جانبازی، مقاومت و ایستادگی خود را در مقابل زورگویان به جهانیان نشان داد و اجازه نداد حتی یک وجب از خاک کشور عزیزمان به اشغال متجاوزان درآید.
وی در ادامه سخنان خود ضمن محکوم کردن هرنوع تجاوزگری و اشغال سرزمین های اسلامی و تاکید بر حمایت کشورمان از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان به دوستی و برادری دو کشور جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: هرچند برخی ها چشم دیدن این دوستی ها را ندارند اما به لطف خدا این برادری و روابط دوستانه همچنان ادامه خواهد داشت .
سرهنگ پاسدار خلبان "علی سیفی" وابسته نظامی سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو با گرامیداشت سی و نهمین سالگرد هفته دفاع مقدس و تشریح آغاز جنگ تحمیلی توسط صدام بعثی با تحریک، حمایت و پشتیبانی اطلاعاتی ، نظامی ، اقتصادی و سیاسی استکبار جهانی علیه کشورمان گفت: ملت غیور ایران با شجاعت و پایمردی بدون حمایت دیگر کشورها و با اتکا و ایمان به خدا و تاسی به سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام به دفاع از خود پرداخت.
وی هفته دفاع مقدس را یادآور ایمان ، مقاومت ، ایثار ، عزت ، شهادت ، مجاهدت و فداکاری مردم سرافراز ایران اسلامی دانست و افزود: توجه به واقعه عاشورا و درس آزادگی امام حسین علیه السلام همواره سرلوحه و سرمشق نظام جمهوری اسلامی ایران در مقابل مستکبران و ظالمان و زورگویان جهان بوده است وبه لطف خداو کوری چشم دشمنان ، انقلاب اسلامی ایران چهلمین سالگرد پیروزی خود را پشت سر گذاشت و قدم به دهه پنجم حیات خود نهاد که مقام عظمای ولایت این دوره را گام دوم انقلاب اسلامی معرفی و تبیین کرده اند.
"علی سیفی" با اشاره به پیشرفت های ایران اسلامی و حرکت رو به رشد کشورمان افزود : تحریم ها و تهدیدها ، مطالبات ناحق و مستکبرانه و قلدرمابانه و سیاست فشار حداکثری موفق نبوده و نخواهد بود و ما همچنان با اتکا به نیروی لایزال الهی و تکیه بر ظرفیت های داخلی کشورمان با عزمی راسخ به سمت تحقق آرمان ها و اهداف متعالی در حرکت ایم و دشمن بداند نیرو های مسلح کشورمان با هوشیاری کامل از تمامیت ارضی کشور پاسداری کرده و چنانچه تجاوزی صورت گیرد همان رفتاری که با پهپاد آمریکایی و نفت کش انگلیسی صورت گرفت در انتظار آنهاست.
در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از عکس های دوران 8 سال دفاع مقدس برگزار شده بود که یاد آور ایثار و جانفشانی رزمندگان و دلیرمردان کشورمان در مقابله با دشمنان وتلاش خستگی ناپذیر این اسوه های مقاومت در حفظ و حراست از میهن اسلامی و آرمان های والای انقلاب اسلامی و همچنین توان نظامی کشورمان در شرایط کنونی درمقابله با هرنوع تجاوزگری بودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر بهار + مجموعه اشعار بلند، کوتاه، دو بیتی و شعر نو از شاعران مختلف با موضوع بهار