کارشناس کشتی: نتایج تیم ملی در پیکارهای جهانی امیدوار کننده بود


کارشناس کشتی: نتایج تیم ملی در پیکارهای جهانی امیدوار کننده بود

تهران - ایرنا - قهرمان سال 1993 کشتی جهان، گفت: کسب 4 مدال در پیکارهای قهرمانی سال 2019 جهان که یکی از مدال‌ها هم طلا بود، نشان از عملکرد خوب تیم ملی ایران دارد و امیدوارم همین تعداد مدال‌ در المپیک 2020 توکیو تکرار شود.

«اکبر فلاح» روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از لحاظ فنی، وقتی تیمی در رقابت‌های جهانی به چهار مدال می‌رسد و آن هم پیش از بازی‌های المپیک به این مدال می‌رسید، نشان می‌دهد که کادر فنی طی این مدت بر عملکرد ملی‌پوشان تاثیرگذار بودند. البته کار اصلی تیم ملی در المپیک است، هرچند رقابت‌های جهانی نیز دست‌کمی از المپیک ندارد. کادر فنی تیم ملی تا زمان باقی‌مانده به المپیک توکیو باید تیم را به گونه‌ای بسازند که نمایندگان کشورمان در المپیک به روی سکو بروند و بعد از آن در جهانی ۲۰۲۱ نیز ضمن کسب مدال‌های رنگارنگ برروی سکوی تیمی نیز قرار گیرد.

وی اظهار داشت: وقتی یک مربی می‌گوید همانند روسیه ۳ سهمیه المپیک گرفتیم، باید ببیند روسیه در پیکارهای جهانی به چند مدال طلا رسیده است. نمی‌بایست مسابقه‌های جهانی را فقط به هدف کسب سهمیه المپیک از دست بدهیم.

سرمربی اسبق تیم کشتی آزاد جوانان ایران با اشاره به کسب ۲ سهمیه تیم ملی کشتی آزاد در وزن‌های ۵۷ و ۸۶ کیلوگرم گفت: بقیه سهمیه‌ها را هم می‌توانیم در مسابقات گزینشی آسیا کسب کنیم و هر چند که مسابقات گزینشی قاره‌ای و جهانی از جمله پیکارهایی است که همه دنیا برای آن برنامه دارند.

فلاح ادامه داد: تیم ملی کشتی آزاد ایران در قاره آسیا همیشه اول بوده و مشکلی برای کسب سهمیه در سایر اوزان نداریم. آنچه که اهمیت دارد باید از همین الان برای برگزاری مسابقه‌های انتخابی تیم ملی برنامه‌ریزی کنیم، تورنمنت‌ها و دیدارهای تدارکاتی و از همه مهمتر پشتوانه سازی داشته باشیم. برنامه تیم ملی به گونه‌ای نباشد که ازحالا نفرات اعزامی به المپیک مشخص شده و بگویند با دیگر نفرات کاری نداریم. بهتر است افق‌های دور را در نظر داشته باشیم تا سایر نفرات نیز انگیزه لازم را داشته باشند.

این ملی‌پوش سال‌های دور تیم ملی کشتی آزاد در خصوص بازی‌های المپیک نیز گفت: اگر بخواهیم منطقی صحبت کنیم شاید تنها در وزن ۸۶ کیلوگرم و آن هم «حسن یزدانی» مدالش در المپیک به نوعی محرز است اما در سایر وزن‌هایی که در پیکارهای جهانی سال ۲۰۱۹ قزاقستان مدال کسب کردیم، هیچکدام المپیکی نبودند. «حسن یزدانی» می‌تواند در المپیک با کسب دومین مدال طلای خود رکوردار باشد و می‌تواند تعدادهای مدال‌های جهانی و المپیک خود را به بیش از ۷ طلا برساند.

وی بیان داشت: اما سایر نمایندگان ایران در وزن‌های ۵۷، ۶۵، ۷۴، ۸۷ و ۱۲۵ آیا توانایی کسب مدال در المپیک را دارند یا خیر؟ اگر ندارند پس از همین الان باید کار را برای المپیک آغاز کنیم. نه اینکه در چند روز مانده به رقابت‌های جهانی آزادکاری مانند «امیرمحمد یزدانی» را کشف کنند و راهی مسابقه کنند و او را تنها آماده باخت کنند و اگر کشتی‌گیری قرار است به المپیک برود باید با آمادگی کامل اعزام شود.

این مربی سازنده تهرانی ادامه داد: اگر قرار است آزادکاری مانند «امیرمحمد یزدانی» نماینده وزن ۶۵ کیلوگرم ایران در المپیک باشد باید در انتخابی شرکت کند و بعد از آن با حضور در تورنمنت‌های مختلف بین‌المللی تجربه لازم را بدست آورد. این ضعف فدراسیون و کادر فنی است که می‌گویند آزادکاری مانند «امیرمحمد یزدانی» بی‌تجربه است چرا که او را به اندازه لازم برای رقابت‌های جهانی آماده نکردند.

وی تصریح کرد: از همین امروز باید برنامه‌ریزی لازم برای ۶ وزن المپیکی انجام شود و هر چند که ۴ وزن غیرالمپیکی را نیز نباید فراموش کنیم چرا که بعد از المپیک در مسابقه‌های جهانی اوزان غیرالمپیکی باید حضور یابند. برهمین اساس فدراسیون باید برنامه‌ریزی خود را انجام دهد تا کشتی‌گیری که در یک باشگاه و در شهرستان نیز کار می‌کند تکلیف خود را بداند که آیا شانس حضور در تیم ملی را دارد یا خیر.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان