تولیدات پارس خودرو به بیش از 48 هزار دستگاه رسید


تولیدات پارس خودرو به بیش از 48 هزار دستگاه رسید

تهران - ایرنا - برپایه آمارهای منتشره سامانه کُدال، از ابتدای امسال تا پایان شهریور 48 هزار و 67 دستگاه خودرو در شرکت پارس خودرو تولید شد.

بر اساس داده های سامانه یاد شده، در نیمه نخست امسال دو هزار و ۹۲۰ دستگاه خودرو از گروه رنو در این شرکت تولید شد.

با توجه به اینکه تا پایان مرداد ماه نیز همین رقم برای تولیدات گروه رنو ثبت شده بود، نشان می دهد هیچ محصولی از این گروه در شهریورماه تولید نشد.

در این مدت، تولید گروه برلیانس در پارس خودرو به ۸۴ دستگاه رسید، همچنین ۴۵ هزار و ۵۸ دستگاه خودرو از خانواده X۱۰۰ (پراید ۱۳۱) و پنج دستگاه از گروه Q۲۰۰ (کوئیک) در آمار ۶ ماهه تولیدات پارس خودرو به چشم می خورد.

از مجموع خودروهای تولیدی این گروه در نیمه نخست امسال، هشت هزار و ۹۲۲ دستگاه خودرو در شهریورماه تولید شد که شامل تولید پنج دستگاه خودروی برلیانس، هشت هزار و ۹۱۲ دستگاه پراید ۱۳۱ و پنج دستگاه خودروی کوئیک است.

شنیده ها حاکی است گروه خودروسازی سایپا از ابتدای سال آینده تولید خودروی کوئیک را به پارس خودرو واگذار خواهد کرد و بر این اساس به نظر می رسد آمار تولید شهریورماه این خودرو حکایت از تولید آزمایشی آن داشته باشد.

سامانه کدال همچنین به تولید نشدن خودروهای ریچ P۲۷‌ و ون دولوکس در شرکت پارس خودرو از ابتدای امسال اشاره دارد، این در حالی است که از حدود یک سال و نیم پیش تولید خودروی ریچ به شرکت زامیاد منتقل شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس